شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یادگاری آقا مصطفی خمینی  بر حاشیه کتاب استادش

حوزه/آیت الله العظمی سبحانی درباره حاج آقا مصطفى خمینی می گویند: ایشان متجاوز از دو سال نزد این جانب درس خوانده و گاهى روزى دو و سه درس و تقریباً از مقدمات تا لمعه براى ایشان تدریس کرده ام.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی در مورد دوران تحصیل خود در حوزه می گوید:

 بنده در مهرماه ۱۳۲۵شمسى برابر با ۱۷ شوّال ۱۳۶۵ وارد حوزه قم شده و خوشه چین دروس اعاظم عصر بودم و سطوح عالى را نزد بزرگان خواندیم، متن کفایه را نزد آیت الله العظمی گلپایگانى که در واقع متن آمیخته با خارج بود.

او می افزاید: در دروس خارج علاوه بر دروس حضرت امام در درس مرحوم آیت الله بروجردى از اوّل مفاهیم تا اواسط اشتغال، شرکت جسته و نکاتى را یادداشت کرده ام و در فقه هم از اواخر بحث صلاه مسافر و بعداً هم مباحث اوقات و قبله و لباس مصلّى و مبحث قرائت حضور داشتم.

این مرجع تقلید تصریح می کند: مدت ۳ سال درس خارج آیت الله العظمی حجت را درک کردم که در حقیقت از اوّل بیع تا مباحث فضولى بهره مند شده و به صورتى تنظیم کرده ام امّا من در آن جمع فرد ناچیزى بودم، اساتید ما در درس علمین شرکت مى کردند.

او در پاسخ به این سئوال که آیا مرحوم حاج آقا مصطفى خمینی  نزد شما درس خوانده اند؟ گفت: اگر خودستایى نباشد یادآور مى شوم که ایشان متجاوز از دو سال نزد این جانب درس خوانده و گاهى روزى دو و سه درس و تقریباً از مقدمات تا لمعه براى ایشان تدریس کرده ام.

عکس ذیل دستخط آیت الله سید  مصطفی خمینی در یکی از صفحات حاشیه ملاعبدالله متعلق به  آیت الله سبحانی مربوط به سال ۱۳۶۶ قمری یعنی ۷۴ سال قبل است.

شهید سیدمصطفی خمینی در این کتاب و نیز پشت کتاب کفایه آخوند محمد کاظم خراسانی نوشته است: «استاد محترم شیخ جعفر خیابانی تبریزی (سبحانی) دامت برکاته

سید مصطفی مصطفوی سنه ۱۳۶۶ قمری ۲ رجب المرجب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha