سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
هفته وحدت

حجت الاسلام طباطبایی گفت: دشمنان ما فهمیده اند که هیچ گاه نمی توانند در لباس کفر و به طور مستقیم به رویارویی با اسلام بپردازند، لذا عده ای را در لباس اسلام به جنگ با اسلام فرستاده اند و در این راه فتنه هایی را ایجاد کردند.

حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» با اشاره به اینکه هفته وحدت فرصتی مناسب برای تقویت مشترکات امت اسلامی است، اظهار کرد: وجود  نبی اکرم(ص)، قبله مشترک، قرآن کریم و حتی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که اهل سنت نیز برای ایشان احترام زیادی قائل هستند از جمله اموری است که به تقویت وحدت اسلامی کمک خواهد کرد.

وی افزود: باید اموری که باعث جدایی بین مسلمین به خصوص اهل سنت و تشیع می شود به طور کامل ترک شود، هم چنان که رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید فرموده اند؛ آنهایی که به اختلافات دامن می زنند نه اهل سنت را دوست دارند و نه دوستدار تشیع هستند، بلکه از این اختلافات بهره می برند.

امام جمعه میمه با بیان اینکه دشمن از این نقطه ضعف مطلع شده  و تا حدودی نیز موفق بوده است گفت: دشمن متوجه شده که از این طریق می تواند اسلام را از بین ببرد و با تفرقه اندازی به اهداف خود برسد.

وی، ایجاد گروه های تکفیری چون داعش را از اثرات این نقشه شوم دانست و افزود: دشمنان ما فهمیده اند که هیچ گاه نمی توانند در لباس کفر و به طور مستقیم به رویارویی با اسلام بپردازند، لذا عده ای را در لباس اسلام به جنگ با اسلام فرستاده اند و در این راه فتنه هایی را ایجاد کردند.

حجت الاسلام  طباطبایی هفته وحدت را فرصت مناسبی برای مقابله با این هجمه ها بیان کرد و ادامه داد: هفته وحدت سنت خوبی است که از حضرت امام(ره) به یادگار مانده است و البته نباید موضوع وحدت تنها به این هفته منحصر شود و باید از ظرفیت علما، دانشمندان، فرهیختگان و نخبگان جهان اسلام برای تبیین بیشتر این مسئله استفاده شود.

وی همچنین آینده نگری حضرت امام(ره) به عنوان یک نخبه جهان اسلام در خصوص وحدت اسلامی و تاثیرات بزرگ آن در بین امت اسلامی را ناشی از روح معنوی و ایمان بلند ایشان توصیف کرد و افزود: این ایمان برگرفته از متن آیات و روایات و اتصال ایشان به نور خدا و کلام وحی بوده است و همین موضوع موجب شده است که حضرت امام(ره) بر اهداف خود ثابت قدم بوده و ایستادگی کند.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha