جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ناظمی اردکانی

حوزه/ معاون امور اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از تشکیل دبیرخانه دائمی کمیسیون حقوق بشر اسلامی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از نهران، ناظمی اردکانی امروز در کمیسیون «حقوق بشر» سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: کنفرانس سی و دوم به دنبال رسیدن به مولفه هایی است که بتواند در آینده تاثیرگذاری های بیشتری در کمیسیون های تخصصی خود شاهد باشد.

وی افزود: کمیسیون حقوق بشر از جمله کمیسیون های جدی است که امسال در این کنفرانس جانمایی شده و در آن از بزرگان جهان اسلام و حوزه های علمیه شیعه و ایران حضور دارند.

وی تصریح کرد: در این کمسیون به چهار موضوع پرداخته می شود که اولین آن مساله حقوق بشر اسلامی است؛ حقوق بشر آمریکایی، تنظیم شکایت علیه جنایات آمریکا و اسراییل و همچنین مباحث حقوقی جهان اسلام از جمله مسایلی است که در این کمیسیون بررسی می شود.

معاون امور اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: مسایل حقوقی امروز از مسایل اصلی جهان اسلام است زیرا امروزه با چالش های گسترده ای مواجه هستند و باید به این چالش ها به شکل عملی پاسخ داد.

وی اظهارکرد: مسایل جهان اسلام مهم است و باید در مجامع مختلف بررسی شود و در این زمینه وظیفه نخبگان علمی و حوزوی جهان اسلام باید به رسالت جهانی خود در این زمینه عمل کنند و از نظر حقوقی نیز شرایط را به شکلی تنظیم کنند که بتوانیم از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.

ناظمی اردکانی گفت: امیدواریم که این گونه کمیسیون ها خروجی مناسب داشته باشد؛ با توجه به موارد مهمی که در این زمینه مطرح است، امیدورایم بتوانیم دبیرخانه دائمی برای کمیسیون پیش بینی کنیم که این مسایل را در طول سال  بررسی کنیم.

وی از برگزاری دومین دوره این کمیسیون نیز خبرداد و تصریح کرد: سال آینده دومین کمیسیون حقوقی را برگزار خواهیم کرد و امیدواریم این کمیسیون به شکل مستمر برگزار شود تا مصوبات این کمیسیون از طریق مجاری مختلف و اجرایی بررسی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha