پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علیرضا احمدی

حوزه/ یک استاد حوزه با اشاره به هنجارشکنی اخیر در دانشگاه بجنورد که منجر به استعفای نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از هیئت امنای این دانشگاه شد، از مسئولان دانشگاه خواست تا اجازه هنجارشکنی به افراد و گروه‌های فرصت‌طلب ندهند.

خبرگزاری «حوزه» - بجنورد/ چند روز پیش در دفتر انجمن اسلامی دانشگاه بجنورد جشن تولد یکی از دانشجویان به‌صورت مختلط همراه با اجرای موسیقی زنده برگزار شد که انتشار فیلم این جشن، حساسیت دانشجویان و شخصیت‌های مذهبی را برانگیخته است.

در پی برگزاری این برنامه هنجارشکن، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بجنورد با انتقاد از این هنجارشکنی، اعلام کرد که در اعتراض به این هنجارشکنی از عضویت در هیئت امنای دانشگاه بجنورد استعفا می‌دهد.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی نسبت به هنجارشکنی اخیر در دانشگاه بجنورد واکنش نشان داد و گفت: دانشگاه جایگاه علم و ادب و آموزش و قرارگاه فرهیختگان است.

وی تصریح کرد: دانشگاه از دیرباز محل کسب مدارج علمی و تربیت نیروی کاردان و کارآمد بوده و این مهم با رعایت موازین و ارزش‌ها امکان‌پذیر است.

حجت‌الاسلام احمدی با تأکید بر اینکه نباید اصول مسلم دینی و اسلامی به بهانه کسب آرای حداکثریِ یک دیدگاه مورد تساهل قرار گیرند، خاطرنشان کرد: قرآن کریم می‌فرماید: «وَلَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلَاحِهَا» و تأکید می‌کند در زمین پس از اصلاح آن فساد نکنید.

وی اضافه کرد: بر این اساس نباید اجازه داد برخی افراد یا تشکل‌ها نسبت به ارزش‌های دینی بی‌توجهی کنند.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار کرد: این مهم به‌ویژه در محیط علم و علم‌آموزی اهمیت مضاعفی می‌یابد، زیرا جوانان و فرزندان ملت برای کسب فضیلت و نیل به قله‌های کمال و اندیشه در دانشگاه حضور دارند و دست‌اندرکاران وظیفه خطیرتری در این راستا دارند.

وی با اشاره به استعفای نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از هیئت امنای دانشگاه بجنورد در واکنش به این هنجارشکنی، گفت: ما از موضع ارزشی، انقلابی، به‌جا و به‌موقع نماینده ولی فقیه در استان برای استعفا از هیئت امنای دانشگاه بجنورد، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه روشنگری‌های عالمانه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد و ضرورت حضور ایشان در دانشگاه، از مسئولان دانشگاه بجنورد توقع و مطالبه جدی داریم به‌گونه‌ای عمل کنند که بتوانند ایشان را برای ادامه حضور در سمت هیئت امنای دانشگاه بجنورد مجاب کنند.

وی افزود: نکته مهم دیگر این است که مسئولان دانشگاه و فعالان در امور مختلف دانشگاه، باید به‌گونه‌ای مدیریت کنند که امکان ایجاد ناهنجاری را از افراد یا گروه‌های فرصت‌طلب سلب کرده و اجازه ندهند این افراد با بهانه‌های عوام‌فریبانه موجبات نگرانی دلسوزان و فرهیختگان را فراهم کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha