جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اجلاسیه شهدای کشاورزی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ضمن تاکید بر اینکه شهدا و از جمله شهدای کشاورز در راه اجرای عدالت شهید شده‌اند، گفت: پرچم شهدا نباید به زمین بیاید که اگر این‌طور شد بی‌عدالتی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز در جلسه دیدار با برگزار کنندگان اجلاسیه شهدای کشاورز کنگره بزرگداشت 2هزار شهید خراسان‌جنوبی، ضمن اشاره به آیهأَ أَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ/ آيا شما آن را [بى ‏يارى ما] زراعت مى ‏كنيد يا ماييم كه زراعت مى ‏كنيم(الواقعه/64)، اظهارکرد: بایستی توجه داشته باشیم که کشاورز و زارع اصلی وجود ذات اقدس الهی است؛ مقصود پدید آورنده زرع است نه معنای مصطلح آن در محاورات بشری.

وی افزود: کاری که امروزه کشاورزان انجام می‌دهند آن است که فقط بکارند و تشکیلات اصلی بر عهده خداوند متعال است.

نماینده ولی فقیه درخراسان‌جنوبی تصریح کرد: حسن انسان آن است که صاحب‌نظر شده و به تامل و تدبر در آیات خداوند بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که همه امور عالم حساب شده و دقیق است و وجود 8 میلیارد انسان در روی کره زمین و زندگی کردن آنان به صورت منسجم و حساب شده گواه این مدعا است.

وی با اشاره به شاغلان بخش کشاورزی و دست‌اندرکاران مجموعه جهاد کشاورزی، عنوان کرد: انسان‌ها بایستی قدر خودشان را بدانند و کارکنان بخش کشاورزی باید به این مسئله افتخار کنند که خداوند توفیق خدمتگزاری در این خصوص را به آنان اعطا کرده است.

امام جمعه بیرجند ضمن تاکید بر ضرورت سجده در پیشگاه الهی، بیان کرد: آنچه مسلم است آن است که اگر بر روی نظام حکیمانه خلقت توقف کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که هر لحظه از عمر ما جای سجده و شکرگزاری دارد ولی این در حالی است که ممکن است از کنار آن بی‌تفاوت عبور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به این‌که عبادت تنها به نماز خواندن خلاصه نمی‌شود، یادآور شد: 70 نوع عبادت وجود دارد که از برترین آن‌ها می‌توان به کارکردن و کسب روزی حلال اشاره کرد.

وی با انتقاد از فعالیت‌های غیر اصولی برخی جناح‌ها در جامعه، ابراز کرد: سیاست‌های حزبی کاری کرده است که در امورات مختلف بر اساس عدالت رفتار نشود و در برخی جاهای مختلف در بین انسان‌ها، گرسنگی مشاهده شود و این درحالی است که بر اساس آیات قرآن کریم هیچ کسی شب گرسنه نمی‌ماند مگر این‌که قلدری جلوی روزیش را گرفته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ضمن تاکید بر اینکه شهدای کشاورز در راه اجرای عدالت شهید شدند، تبیین کرد: پرچم شهدا نباید به زمین بیاید که اگر این‌طور شد بی‌عدالتی محسوب می‌شود.

وی گفت: همیشه به فکر این باشید که چطور می‌توان به مردم خدمت کرد.
انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha