جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دانشگاه مفید

حوزه/ این داشگاه به عنوان مهم ترین میراث ماندگار آیت الله العظمی موسوی اردبیلی(ره) می باشد، لذا در راستای اهداف اولیه دانشگاه تلاش می کنیم آن را به عنوان استوانه های اصلی مطالعات اسلامی در جهان مطرح کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، سید مسعود موسوی اردبیلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه مفید برگزار شد، گفت: مهم ترین دغدغه حضرت آیت الله موسوی اردبیلی شناسایی اسلام در دوران جدید بود. 
وی با بیان اینکه ما مدعی هستیم اسلام دینی است نه برای1400 سال پیش، بلکه برای امروز و آینده، گفت: اسلام در کل روابط انسانی نظر دارد که در صورت این ادعا باید پاسخگوی نیاز های بشر هم باشد و یکی از دغدغه های مرحوم حضرت آیت الله اردبیلی حل این مسئله بود که چگونه می توان به معنای واقعی کلمه زیست اسلامی داشت و تمام سؤالات در عرصه های مختلف را پاسخ داد. 

مسعود موسوی اردبیلی افزود: این دانشگاه در رشته های علوم انسانی مدعی است که بهترین کیفیت های آموزشی را از مقطع کارشناسی تا دکترا فراهم نموده و یکی از بهترین فضای های تحقیقاتی را نیز برای محققین و پژوهشگران در زمینه علوم انسانی فراهم نموده است. 
رئیس دانشگاه مفید رشته های اقتصاد، حقوق، فلسفه، الهیات، علوم سیاسی را از رشته های اصلی دانشگاه مفید برشمرد و گفت: در مقطع کارشناسی 7 رشته در کارشناسی ارشد 18 رشته و در دکترا 7 رشته ارائه می شود.

مسعود موسوی اردبیلی با بیان اینکه دانشگاه مفید بیشترین سهم را در پژوهش های کشور داشته، ابراز کرد: از زمان رحلت بناینگذار دانشگاه، حضرت آیت الله موسوی اردبیلی احساس وظیفه بیشتری برای ادای دین و تلاش در جهت اهداف دانشگاه صورت گرفته است و در دوسال گذشته دانشگاه در ایجاد فضای  آکادمیک و بالا بردن سطح آموزشی-دانشگاهی اقدام جدی تری صورت داده است. 

رئیس دانشگاه مفید با بیان اینکه هدف از تأسیس دانشگاه مفید ایجاد زمنیه پژوهشی و دانشگاهی برای پاسخ دادن به سؤالات دنیای امروز از منظر اسلام است، افزود: این داشگاه به عنوان مهم ترین میراث ماندگار حضرت آیت الله موسوی اردبیلی(ره) می باشد، لذا در راستای اهداف اولیه دانشگاه تلاش می کنیم آن را به عنوان استوانه های اصلی مطالعات اسلامی در جهان مطرح کنیم. 
وی در پایان با اشاره به اینکه دانشگاه مفید 30 سال سابقه فعالیت دارد و در این سال ها توانسته کارنامه ای موفق از خود ارائه نماید، تصریح کرد: در زمینه اقتصاد اسلامی مجموعه زیادی از مطالعات اقتصادی صورت گرفته که عمده آن ها ریشه در کار های مطالعاتی این دانشگاه دارد و نیز در زمینه های دیگری چون حقوق کارنامه پر باری از خود نشان داده است. 

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha