شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مشاور مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان

حوزه/مشاور مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان، خوش خلقی را سرمایه بی هزینه ای دانست که با بودنش زندگی آرام، گوارا و نبودنش زندگی را مملو از تنش و تلخی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، خانم زهرا نجفی نژاد، در اولین جلسه سلسله نشست های تربیتی با عنوان «مهارت های همسرداری موفق" در جمع طلاب مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان با استناد به روایتی از رسول مکرم اسلام(ص) بیان کرد: همسر صالح و شایسته از عوامل خوشبختی مرد است.

وی با اشاره به این که زندگی ایده آل نیاز به کسب مهارت دارد، افزود: تشکیل خانواده یعنی داشتن خانواده ای سالم، استوار و داشتن همسری همدل، همزمان و همراه.

مشاور مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان به بیان چند عامل از عوامل استحکام خانواده پرداخت و گفت: شناخت پیش از ازدواج، صداقت در برخورد، احترام به بستگان طرف مقابل و .... از عوامل استحکام خانواده به شمار می رود.

نجفی نژاد ادامه داد: زوجین خط رابطه همدیگرند نه خط فاصله و پذیرش حق، این ارتباط را برقرار می کند.

وی به بیان عوامل موثر در ایجاد ارتباط بین زوجین پرداخت و عنوان کرد: یکی از راه های ایجاد ارتباط بین همسران "حسن ظن" نسبت به همدیگر است، بدگمانی موجب تهمت، غیبت، بدگویی و بدخواهی می شود و حسن ظن پادزهر این سموم خطرناک است.

استاد حوزه خواهران اظهار کرد: زن و مرد وظیفه دارند حرف و عمل همدیگر را حمل بر صحت نمایند، چنانچه این حالت فضایی از اعتماد و صفای قلب را در میان افراد پدید می آورد.

نجفی نژاد، گفتار نیکو، گذشت و خوش خلقی را از دیگر عوامل ایجاد ارتباط بین زوجین دانست و تشریح کرد: خوش خلقی سرمایه بی هزینه ای است که با بودنش زندگی آرام و گوارا و نبودنش زندگی را مملو از تنش و تلخی خواهد کرد.

وی، بر سپاسگزاری عملی از همسر تاکید و اضافه کرد: سپاسگزاری موجب بالابردن درجه وفاداری، رفع کدورت ها و رضایتمندی خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha