سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
۱

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اینکه در عصری قرار داریم که مخاطب ما محدود به جغرافیای کشور نیست، لذا آموزش زبان‌های خارجی برای طلاب ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه: حجت الاسلام  و المسلمین سید مهدی قریشی، شامگاه دوشنبه در جلسه درس اخلاق که در مدرسه علمیه امام رضا ( ع ) شهر میاندوآب برگزار شد اظهار داشت: در عصر حاضر مخاطب ما فقط محدود به جغرافیای ایران نیست، بلکه باید برای همه دنیا اسلام را تبلیغ کنیم و لذا لازم وضروری است تا زبان‌های خارجی را یاد بگیریم و با دنیا با زبانی سخن بگوئیم که آن‌ها متوجه می‌شوند.

وی ادامه داد: باید از تمام وقت خود به صورت صحیح استفاده کرد و نباید وقتی عمرمان گذشت و به نقطه‌ای رسیدیم از عمرهایی که با اتلاف گذاراندیم پشیمان شویم، حتی از وقت‌هایی که در بین کلاس‌ها هست به درستی استفاه کنیم.

رئیس شورای حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی بیان داشت: نیاز جامعه امروز به طلبه‌ای است که بیشترین زحمت را کشیده است، نمی‌شود گفت من طلبه‌ام اما نسبت به مسائل دینی دغدغه نداشت، باید از اسلام دفاع کرد و امروز این یک جهاد است.

وی اضافه کرد: از جمله نیازهای طلبگی نماز شب است و شاید این گونه معنا کنیم که نماز شب از لوازمات طلبگی است و بدون نماز شب نمی‌توان در راه طلبگی طی طریق کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، تقوا را از دیگر لوازم طلبگی عنوان کرد و گفت: تقوا نیاز ضروری طلبگی است و طلبه بی‌تقوا به در جامعه نمی‌خورد، تقوا با روح طلبگی عجین شده است باید خودمان را هر چقدر می‌توانیم به تقوا مجهز کنیم تا بتوانیم در مسیر طلبگی طی طریق کنیم.

بر پایه این گزارش، در پایان این جلسه نماینده ولی فقیه بعد از شنیدن مسائل طلاب، از خانه شهداء مدرسه علمیه امام رضا ( ع ) میاندوآب بازدید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha