پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا حامدی سرپرست مدیریت سطوح عالی حوزه علمیه قم

حوزه/ سرپرست مدیریت سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم گفت: به دلیل تاکید بزرگان و جلوگیری از تعطیلات حوزه، مقرر شد، آزمون نیمسال اول تحصیلی در ۵ فروردین ماه ۱۳۹۸برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برگزاری امتحانات نیمسال اول سال تحصیلی 97 /98 سطوح عالی در فروردین ماه ۱۳۹۸، گفت: بر اساس تصمیم شورای عالی حوزه و مسئولین مرکز مدیریت حوزه های علمیه در سنوات گذشته و در سال های تحصیلی 95/ 96 و 97 امتحانات نیمسال در هفته دوم فروردین ماه برگزار شده است.

سرپرست مدیریت سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم افزود: دلیل عمده این که چرا آزمون نیمسال در هفته دوم فروردین و نه در طول سال تحصیلی برگزار شود، این است که، چون ایام تبلیغی در سال تحصیلی واقع شده و قسمت اعظم سال تحصیلی به فصل های تبلیغی اختصاص پیدا کرده و اگر بخواهد آزمون هم درایام تحصیلی برگزار شود نزدیک سه هفته درس ها تعطیل می شود.

وی عنوان کرد: همچنین مراجع تقلید و اعضای شورای عالی حوزه های علمیه تاکید شان بر عدم برگزاری امتحانات در طول سال تحصیلی است؛ چون این برگزاری آزمون باعث می شود، درس های حوزه چند باره تعطیل شود، همین مسئله سبب شده مرکز مدیریت حوزه، برای جلو گیری از تعطیلات، اقدام به برگزاری آزمون نیمسال اول در هفته دوم فروردین ماه کند.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی افزود: شرکت در آزمون فروردین ماه برای طلاب سطوح اختیاری است و اگر کسی نخواست در این زمان شرکت کند، می تواند هر دو نیمسال را در زمان واحد، یعنی خرداد ماه و یا حتی در شهریورماه در آزمون حاضر شود.

سرپرست مدیریت سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم افزود: براساس تصویب مسئولین مرکز مدیریت و مسئولین معاونت آموزش حوزه های علمیه، زمان برگزاری آزمون از5 تا  12 فروردین ماه خواهد بود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha