جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در دومین روز از همایش گرامیداشت علامه قاضی نورالله شوشتری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه دریافت پول برای آموزش دین اشکال دارد، گفت: آموزش دادن مسائل شرعی مباحث بر عالمان دینی واجب بوده و هیچ روحانی و طلبه‌ای برای آموزش مسائل شرعیه و احکام دین خدا، نباید از مردم طلب پول کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در نجف اشرف، اظهارداشت: برای ما افتخاری است که مراسم عمامه گذاری در حوزه علمیه نجف که از زمان شیخ طوسی طلاب زیادی در آن به درجات عالیه نائل ‌شدند، برگزار می‌شود.

امام جمعه اهواز افزود: امروزه نیز مدرسه علمیه نجف، حوزه‌ای ممتاز از لحاظ علمی، مسائل فرهنگی و همچنین مباحث اخلاقی و نهج‌البلاغه و دیگر مسائل می‌باشد.

آیت‌الله موسوی جزایری، با بیان اینکه تفقه در دین واجب کفایی است، بیان کرد: اگر مساجد، دانشگاه‌ها و به‌طور کلی جامعه ما خالی از عالم باشد، واجب است که عده‌ای عالم شوند و مسائل دین و واجبات را به مردم آموزش دهند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه اخذ اجرت برای آموزش مسائل دینی، اشکال دارد، اظهارداشت: آموزش دادن این مباحث بر عالمان دینی واجب است و هیچ روحانی و طلبه‌ای برای آموزش مسائل شرعیه و احکام دین خدا، نباید از مردم طلب پول کند.

وی در پایان، با بیان اینکه طلاب خدمتگزار شریعت علوی هستند، گفت: از دیرباز تاکنون طلاب و روحانیون خدمتگزار مکتب ناب علوی بوده و در این راه خالصانه و عندالله همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند که در این میان، طلاب خوزستانی زبان زد عام و خاص هستند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha