جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
داعش با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به دنبال جذب نسل جوان است.

​حوزه/ حجت الاسلام حسین فعله گری گفت: القاعده، طالبان و داعش را باید فرزندان ناخلف تفرقه و نفاق در بین امت اسلام عنوان کرد.

حجت الاسلام حسین فعله گری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به نقش سازنده برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، اظهار داشت: یکی از نیازها و واجبات دین اسلام در این برهه از تاریخ، یکپارچگی در بین مسلمین است.

استاد حوزه علمیه کردستان گفت: با نگاهی به تاریخ، ریشه های تفرقه در امت اسلام به خوبی مشهود است و این تفرقه افکنی از سال 1948 میلادی یعنی سالروز اشغال قدس توسط صهیونیست ها رنگ و بویی دیگر به خود گرفت.

حجت الاسلام فعله گری ادامه داد: با شنیده شدن زمزمه های ایجاد یک رژیم غاصب در قلب جهان اسلام از سوی غربی به ویژه انگلیس و آمریکا، مسئله تفرقه نیز در جهان اسلام پررنگ تر از گذشته شد و عملا و رسما مخالفان وحدت جهان اسلام منسجم تر از قبل برنامه های خود را دنبال کردند.

این استاد حوزوی افزود: علت فاحش شدن اختلافات در بین مسلمین را باید هم معلول ضعف سران اسلامی و هم برنامه ریزی های هدفمند دشمنان دانست، ولی باید عامل پایه ای این امر را ضعف سران دولت های اسلامی در آن زمان عنوان کرد.

استاد حوزه علمیه کردستان گفت: با تشکیل رژیم جعلی اسرائیل از سوی انگلیس و آمریکا در منطقه، عملا برنامه های ضدوحدت علیه جهان اسلام نهادینه شد و هر روز شاهد تفرقه بیشتر در بین امت اسلام بودیم که اکنون این تفرقه ها شکل و قاعده سازمان یافته تری به خود گرفته است.

وی تصریح کرد: القاعده، طالبان، داعش و... را باید فرزندان ناخلف تفرقه و نفاق در بین امت اسلام عنوان کرد.

حجت الاسلام فعله گری ادامه داد: بروز این همه گروه تروریستی در جهان اسلام و آن هم با اهداف مشخص امری مهم و تامل برانگیز است که نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

استاد حوزه علمیه کردستان ادامه داد: این گروه های تروریستی و افراطی در یک مسئله با هم وحدت دارند و آن نشان دادن چهره ای خشن از اسلام به افکار عمومی جهان می باشد.

وی به وجه دیگر اشتراک این گروهک های تروریستی اشاره کرد و گفت: همه این گروه ها از جهت حمایت های مالی، سیاسی، تسلیحاتی و... زیر مجموعه یک جریان خاص در جهان و منطقه هستند که در سالهای اخیر چهره حامیان این گروهک ها به تدریج روشن و هویدا شده است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه تداوم و ادامه حیات این جریان های تروریستی در جهان اسلام برای مسلمین هزینه های سنگینی خواهد داشت، گفت: ادامه حیات این گروه های تروریستی و جنایتکار هم چهره اسلام واقعی را مخدوش می نمایند و هم اینکه زمینه های سواستفاده های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... دشمنان اسلام را بیش از پیش می کند.

حجت الاسلام فعله گری در ادامه سخنان خود گفت: لذا برای مبارزه با این جریان های فکری نباید تنها به سلاح زور و اسلحه متوسل شویم، بلکه نیازمند تعریفی شفاف از اسلام واقعی هستیم که این کار علمای اهل سنت و تشیع می باشد.

وی در پایان سخنان خود وجود جریان های ضددینی در جهان اسلام را یکی دیگر از بحران های مسلمین در سالهای اخیر عنوان کرد و اظهار داشت: اسلام آمریکایی و شیعه لندن نشین امروز با رسانه و جنگ نرم به مقابله با جهان اسلام آمده اند، لذا خطر این دو جریان را نباید کمتر از گروه های تروریستی به مانند داعش، طالبان و... دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha