سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
زنان دفاع مقدس

حوزه/معاون دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی زن در دفاع مقدس را مجسمه ایثار و فداکاری خواند و گفت: زنان در سیری تکاملی برای رضای خدا پیش رفتند و این ادبیات دفاع مقدس تصویری هنری از عشق و ایثارگری های زنان به دست می دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، سیده فاطمه مرتضوی، معاون دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی امروز در نشست «زن در آیینه شعر دفاع مقدس» که در سالن ایثار شهر بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: زن همچنان که در تمام عرصه های زندگی در کنار مرد مکمل اوست در جنگ نیز نقشی بسزا دارد.

وی افزود: زنان در طول 8 سال دفاع مقدس از هیچ کمکی فروگذار نکرده اند و از حمایت ها و همراهی هایشان در پشت جبهه سخن ها شنیده ایم.

معاون دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ادبیات دفاع مقدس صرفا ثبت تاریخ و وقایع نیست، عنوان کرد: ادبیات شرح و بازتاب هنری از درون و برون انسانهای مبارز برای حفظ شرف و حیثیت است.

خانم مرتضوی اضافه کرد: ادبیات تصویری از ایمان و ظلم ستیزی و ایثارگری زنان به نحوی شاسیته است که پا به پای مردان جنگیدند و در عرصه های سخت آن دوران تلاش کردند.

وی، زن در دفاع مقدس را مجسمه ایثار و فداکاری برشمرد و تصریح کرد: زنان در سیری تکاملی برای رضای خدا پیش رفتند و این ادبیات دفاع مقدس که تصویری هنری از عشق و ایثارگری های زنان به دست می دهد.

معاون دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی متذکر شد: آنچه امروز حائز اهمیت است انجام وظیفه زنان امروزی ما در ثبت، ضبط، حفظ و انعکاس آنچه به عنوان رشادتها به یاد داریم است.

خانم مرتضوی تاکید کرد: زنان با قلم خود تلاش می کنند زمینه انتقال این میراث عظیم را به نسل امروزی فراهم نمایند و زمینه ساز تربیت فرزندانی ظلم ستیز و عاشق شهادت می شوند.

وی خاطرنشان کرد: الگوی زن در دفاع مقدس حضرت زینب(س) است، دیروز زنان صبوری زینب‌گونه را الگو قرار دادند و امروز با قلم و بیان به شرح و بازتاب آن دوران می پردازند و این چراغ روشن را پیش پای دیگران افروخته نگه می دارند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha