جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۱

حوزه/ مسئول بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان‌غربی در نشست روحانیون اهل سنت ماکو گفت: نظام در مورد همه مردم خدمات یکسانی داشته و همه را به یک چشم برابر دیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اسماعیل مهدوی، در نشست صمیمی با روحانیون اهل سنت ماکو، گفت: جمهوری اسلامی در حکومت‌داری کوتاهی نکرده، البته برخی از مسئولین کم کاری می‌کنند که حساب آن‌ها جدا است و اصل نظام درباره رسیدگی به مردم خصوصا قشر ضعیف کوتاهی نکرده و با تمام قوا به مردم خدمت کرده، نمونه آن هم رسیدگی به مناطق مرزی و روستاها و اختصاص امکانات رفاهی به آنان است البته نیاز مردم بیش از اینها است ولی نظام به اندازه توانش زحمت کشیده است.

وی اضافه کرد: در ارائه خدمات و مزایا و عدالت اجتماعی، نظام ما حتی به غیر مسلمان هم به عنوان یک ایرانی توجه داشت و در اختصاص امکانات فرقی بین شیعه وسنی و مسلمان غیر مسلمان نیست و نظام به تبعیت از امام علی(ع) که وقتی مالک را روانه  مصر می‌کرد به او فرمود: همه مردم که مسلمان نیستند یا برادر دینی تو هستند یا برادر خلقی تو با همه باید به یک نوع رفتار کنی، همه را برادر و برابر می‌داند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان غربی ادامه داد: اگر شکر نعمت‌های خداوند را بجا بیاوریم، آن نعمت برای ما باقی خواهد ماند و طبق سفارش دینی ما شکر هر نعمتی واجب است و نظام دینی و ولایت فقیه بزرگترین نعمت الهی برای مردم مسلمان ایران است.

وی افزود: مقایسه عملکرد دینی این نظام و نظام ستمشاهی و اینکه در موارد دینی چقدر امکانات به مردم می‌دادند، به یک نکته می‌رسیم و آن این که شکر این نعمت دینی که به عنوان نظام اسلامی حکم فرماست بر همه ما واجب است، شکر عملی نعمت جمهوری اسلامی این است که اهل سنت و شیعه در کنار هم باشند و با اتحاد و همدلی دشمن را مأیوس کنند.

حجت الاسلام مهدوی بیان داشت: امروز در پایگاه‌های مرزی پاسدار و سرباز و بسیجی اهل سنت و شیعه در کنار هم امنیت ایجاد می‌کنند و حتی برای دفاع از خاک وطن شیعه و سنی شهید می‌شوند، این هم یکی دیگر از نعمت‌های الهی است که مردم با بذل جان خود شکر آن را به جا می‌آورند و این شکر عملی نعمت جمهوری اسلامی است.

وی در پایان اظهار داشت: مقام معظم رهبری با نگاه برابری و برادری به همه ملت ایران نگاه می‌کنند؛ دیدگاه معظم له به شیعه و سنی هیچ فرقی ندارد.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان غربی در پایان گفت: این نظام از معجزات الهی است که خدمت به آن وظیفه همه مردم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha