جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: حوزویان و روحانیان از مردم بوده و در شرایط مختلف اجتماعی در کنار مردم هستند و اکنون هم با تمام وجود سختی‌های اقتصادی موجود را درک و لمس می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشستی با روحانیون بجنورد، اظهار کرد: روحانیت از دل جامعه و مردم بوده و در همه شرایط در کنار مردم هستند.

وی افزود: حوزویان در شرایط گوناگون اجتماعی در کنار مردم ایستاده‌اند و سختی‌های اقتصادی، سیاسی، غم و شادی مردم را با تمام وجود لمس و درک می‌کنند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به روحانیون، گفت: شما باید ضمن تمرین مهارت حلم و کسب ورع، همانند پدری مهربان با مخاطب خود تعامل کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انسان‌ها از لحاظ عزتمندی دو گونه هستند؛ بعضی از مردم هستند که می‌خواهند عزت داشته باشند و در همین جهت تلاش می‌کنند ولی برخی دیگر هستند که نیاز به این تلاش ندارند و خود خداوند به آن‌ها عزت می‌دهد.

وی تمام عزت را در اختیار خداوند دانست و اضافه کرد: انسان‌هایی که خداوند به آنان عزت می‌دهد چنان عزتی پیدا می‌کنند که باعث برکت می‌شوند و حتی عمر آن‌ها باعث برکت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی دین و علمای دینی را مایه عزت انسان خواند و گفت: در درجه اول وجود انبیا و اولیای الهی در رأس آن‌ها پیامبر و ائمه اطهار(ع) و در درجه بعد وجود علما بوده که در جامعه امروز و قدیم، مردم را با فرهنگ و دین آشنا و آنان را عزتمند کرده است.

وی تصریح کرد: نخستین مبلغی که برای تبلیغ دین اسلام به یمن رفت امام علی(ع) بود و در آن برهه اگر حتی یک نفر به دست امام علی(ع) هدایت شده باشد، بسیار باارزش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: هیچ‌چیز به‌اندازه خدمت به دین و اهل‌بیت(ع) باارزش نیست و اگر ما به اهل‌بیت متصل شویم، ماندگار خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: فکر و رفتار ما روحانیون می‌تواند شخصیت ما را نشان دهد، ازاین‌رو ما باید سعی کنیم در این دنیا تا می‌توانیم کار خیر انجام دهیم، زیرا کار خیر ماندگار بوده و سبب ماندگاری می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha