پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نوفرستی

حوزه/ حجت الاسلام نوفرستی با بیان این‌که شهدا با خون خویش فرهنگ ایثار را در جامعه نهادینه کرداند، گفت: برگزاری کنگره ۲ هزار شهید خراسان‌جنوبی بزرگترین رویداد فرهنگی در سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند با اشاره به پیش‌رو بودن برگزاری کنگره 2 هزار شهید خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که کنگره 2 هزار شهید خراسان‌جنوبی بزرگ‌ترین رویداد و حرکت فرهنگی در استان طی سال جاری است.

وی با بیان این‌که تاکنون چندین اجلاسیه در این زمینه در خراسان‌جنوبی برگزار و یا در حال برگزاری است، افزود: یکی از مهمترین این اجلاسیه‌ها، اجلاسیه شهدای اهل سنت «درمیان» بود که به زیبایی برگزار شد.

امام جمعه موقت بیرجند به برگزاری اجلاسیه شهدای روحانیت خراسان‌جنوبی، اول آذرماه در شهرستان بیرجند نیز اشاره‌ای کرد و یادآور شد: این اجلاسیه اقدام ارزشمندی از سوی حوزه‌ علمیه استان بود و در واقع تجدید عهد مجدد با شهدا به حساب می‌آید.

حجت الاسلام نوفرستی با تاکید بر این‌که زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست، عنوان کرد: دلیل این امر آن است که برگزاری این گونه برنامه‌های فرهنگی موجب زنده نگهداشتن راه و رسم و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که برگزاری کنگره‌ها و یادواره شهدا، تزریق حیات به کالبد جامعه و خصوصا نسل جوان است، ابرازکرد: آنچه مسلم است آن که شهدا در 8 سال دفاع مقدس رسالت‌شان را به بهترین شکل ممکن انجام دادند و این ما هستیم که باید از پس درست انجام دادن رسالت خویش برآییم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی ادامه داد: در فرمایشات مقام معظم رهبری به این نکته اشاره شده که شهدای کربلا در یک روز رسالت خویش را انجام دادند، اما حضرت زینب(س)، باعث زنده ماندن فرهنگ عاشورا شده‌اند.

حجت الاسلام نوفرستی ضمن اشاره به این مهم که شهدا با بندگی خدا و با راه روشن انتخاب شده خود به این مقام نائل شدند، افزود: بر کسی پوشیده نیست که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی 4 اصل پایدار انقلاب سرافراز ما است که به واسطه خون شهدا، قرآن و عترت و با اعتقادات مقدس‌مان به دست آمده است که بایستی با تلاش و کوشش در راستای حفظ و صیانت آن کوشا باشیم.

وی ضمن اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر"یاد شهدا کمتر ازشهادت نیست"، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم همان‌طور که محرم و صفر سبب حفظ اسلام شده‌ است، رشادت‌های شهدا نیز به همین اندازه حائز اهمیت هستند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در ادامه سخنان خود به شهدای مدافع حرم و وطن نیز اشاره‌ای داشت و ابراز کرد: همان‌طور که اشاره شد شهدا دارای اهداف والایی هستند چرا که آنان در راه اهداف اسلام و انقلاب قدم برمی‌دارند.

حجت الاسلام نوفرستی ضمن اشاره به خدمات ارزشمند شهدای مدافع حرم و وطن، یادآور شد: اهمیت این موضوع به حدی است که مقام معظم رهبری چندی قبل در دیدار با خانواده‌های این عزیزان فرمودند که "اگرمدافعان حرم مبارزه نمی‌کردند باید در کرمانشاه و همدان می‌جنگیدیم".

وی ادامه داد: بر اساس فرمایشات معظم‌له، هم شهدای مدافع حرم و هم خانواده‌ها، پدران، مادران و فرزندان آنان حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند که نباید از اهمیت آن غفلت شود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم مظلومانه به شهادت رسیده و مظلومانه به خاک سپرده می‌شوند، گفت: باید یادمان بماند که هرگز شهدا برای منفعت خویش راهی جبهه‌های جنگ نشدند و بایستی به وجود این عزیزان در جامعه افتخار کنیم.

 حجت الاسلام نوفرستی اظهار کرد: دشمن معنویت و فرهنگ کشور را هدف قرار داده، اما حضور پرشور جوانان در راهپیمایی عظیم اربعین و اعتکاف‌ها نشانه وجود معنویت در کشور است که به طور یقین با همین وسیله می‌توان همه توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha