پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جشن میلاد نبی (ص) با حضور گسترده مسلمانان در روچدیل برگزار شد

حوزه/ براساس اخباری که یک رسانه محلی شهر روچدیل انگلستان منتشر کرده، جشن میلاد نبی اکرم (ص)، سه شنبه هفته گشته با حضور صدها شرکت کننده از جمله شهردار این شهر برگزار شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از rochdaleonline، یک رسانه محلی، تصاویری از جشن میلاد نبی اکرم(ص) را که سه شنبه هفته گذشته در خیابان های شهر روچدیل انگلستان برگزار شده منتشر ساخت. در این مراسم صدها تن از مسلمانان روز 20 نوامبر در خیابان های مرکز شهر روچدیل به حرکت درآمده و با پیاده روی از یک مسجد به سوی مسجد دیگری، جشن میلاد پیامبر اسلام، حضرت محمد(ص) را برگزار کردند.

گفته می شود جشن ولادت پیامبر (ص) بیش از 30 سال است که در روچدیل برگزار شده و این مراسم سالانه هر ساله توسط کمیته «میلاد» روچدیل و همکاری مساجد اهل تسنن برگزار می شود.

شرکت کنندگان حرکت شان را از مسجد جامع گوسیه آغاز کرده و پس از عبور از چند جاده به مسجد جامع حیدری در خیابان میشل رسیدند. با وجود اینکه هوای شهر بسیار سرد و مرطوب بود اما صدها تن از شرکت کنندگان در این مراسم روحیه گرم و پرشوری داشته و با پرچم هایی در دست و داشتن لباس سرتاپا سفید و سبز، به استقبال این روز رفتند.

 از شرکت کنندگان در این جشن، محمد زمان شهردار شهر روچدیل و مشاورانش از جمله کشیش مارک کولمن و حسنات امام جماعت مسجد بودند. روبین پارکر از اعضای شورای میان ادیانی روچدیل نیز با شعار همبستگی میان ادیان در این مراسم حضور داشت.

ایفران چیستی امام جماعت و سخنگوی کمیته میلاد روچدیل در این مراسم گفت: در جشن امسال با حضور دوستان غیرمسلمان، پیام جهانی صلح و احترام را برای همگان می فرستیم.

حسنات، امام جماعت مسجد بلال و مشاور شهردار نیز  بر اهمیت ابراز عشق، ایجاد روابط با مردم و داشتن یک جامعه گسترده تاکید کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha