جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مسئولین نباید از حوزه علمیه که برای پیشبرد اهداف در کشور مؤثر است، غافل شوند، بر اطلاع رسانی خدمات فرهنگی و اجتماعی بسیج تأکید کردند.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار با سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین که در دفتر معظم له در قم برگزار شد،‌با بیان این که در حقیقت بسیج برگرفته از صدر اسلام است. گفتند: بسیج یکی از نعمت های الهی است که به برکت آن ابداع، امام راحل توانستند خدمات زیادی به جامعه اسلامی کنند.

این مرجع تقلید افزودند: در صدر اسلام لشگری نبود، بلکه بسیج مردمی،‌ و همین بسیج مردمی توانست، آثاری زیادی از خود به یادگار بگذارد که از جمله آن در 8سال دفاع مقدس و عراق دیدیم و نمود پیدا کرد.

معظم له بیان داشتند: نکته دیگر این است که این بسیج آمیخته با معنویت دینی است همین صفت باعث محبوبیت وتوفیق کارهای بزرگی شده، بسیج در زمان صلح دنبال خدمات انسانی به افرادنیازمند و فرهنگی است. در کشور از نظر اقتصادی و فرهنگی مشکلاتی است، وظیفه بسیج این است در اندازه توان درهر دو رشته فعالیت کند.

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی گفتند: نکته مهم دراین دو مسئله هماهنگی، اتحاد و هم فکری و آموزش به نیرویی بسیج برای اثرگذاری بهتر است.

 معظم له بیان داشتند: نکته مهم دیگر برای اثر گذاری بسیج، راه اندازی اتاق فکر برای  فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است، اتاق فکر می تواند باعث هماهنگی و انجام فعالیت بهتر شود.

 ایشان با بیان اینکه مسئولین نباید از حوزه علمیه که برای پیشبرد اهداف در کشور مؤثر است، غافل شوند، بر اطلاع رسانی خدمات فرهنگی و اجتماعی بسیج تأکید کردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: اطلاع رسانی باعث می شود مردم از فعالیت های بسیج مطلع و دلگرم شوند. ما در بحث گرفتن وجوهات اطلاع رسانی کردیم و گفتیم وجوهات در کجاها مصرف می شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه یکی بودن و همسان بودن رفتار و عمل بسیجیان باعث می شود، دلهای زیادی جذب شوند، گفتند: اگر این کار انجام بگیرد، شاهد اثر گذاری بیشتر آن خواهیم بود.

313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha