چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
هاشم زاده

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تندروی عاقبت خوبی ندارد، آسیب تندروی به نام اسلام فراتر از تندروی های کفار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی، امروز در پنجمین همایش تجلیل از نام آوران علمی، اجتماعی و اقتصادی روستای قاضی جهان، ضمن تبریک هفته بسیج تصریح کرد: بسیج نقش موثر و پراهمیتی در دوران دفاع مقدس ایفا کرد و در کسب دستاوردهای آن دوران سهم عمده ای دارد.

وی افزود: امام خمینی(ره) در همه آن دوره تا پایان عمر گرانقدرشان بطور مکرر با تاکید فراوان همه نظامیان به ویژه سپاه و بسیج را از وابستگی و دلبستگی به گروه ها و جناح ها و مناقشات سیاسی و انتخاباتی اعم از منفی و مثبت سخت برحذر می داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: حضرت امام(ره) وابستگی نظامیان به جناح های سیاسی را برای نظامیان و سپاهیان سم مهلکی می دانستند و پیوسته هشدار می دادند و به صراحت فتوای حرمت صادر می کردند که همچنان به قوت خود باقی است.

آیت الله هاشم زاده هریسی عنوان کرد: این نگرانی ها، فرمان ها و هشدارها و این سیاست های حکیمانه از آن پیر حکمت، فقاهت و سیاست حاکی از اوج آینده نگری و دوراندیشی و از نگرانی های آن بزرگوار بود.

وی تصریح کرد: امام راحل معتقد بودند این امر در نهایت هم برای نظام خطر دارد و هم برای بسیج و نیروهای نظامی که با قداست، محبوبیت و همگانی بودن آنها لطمه سختی وارد می سازد و آنها را از اوج عظمت و از جامعیت و فراگیری از ملی و فراجناحی بودن به مرحله یک گروه و جناح سیاسی و گاهی هم جناح اقلیت تنزل می دهد و ابزار دست سیاست بازان و قدرت گرایان قرارمی دهد.

عضو خبرگان رهبری نسبت به آسیب های خطرآمیز تندروی در جامعه اسلامی هشدار داد و گفت: تندروی عاقبت خوبی ندارد، پس باید بدانیم آسیب تندروی به نام اسلام فراتر از تندروی های کفار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با انتقاد از اشاعه تهمت و دروغ در جامعه امروز اذعان داشت: جامعه اسلامی زیبایمان را با گناه تهمت، دروغ، افترا، خصومت، کدورت و خشونت گفتاری آلوده ساخته ایم، برای برخی دروغ گفتن و تهمت زدن، مانند آب خوردن شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha