پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی

​حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: جایگاه امروزی ایران در جهان نتیجه ایثار و فداکاری شهدای این نظام است، شهدا با نثار جان و هستی خود استقلال و آزادی را به این ملت و نظام هدیه دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی پیش از ظهر امروز در یادواره «شهدای کرامت» که در شهرستان مریوان در حال برگزاری است، اظهار داشت: خداوند برای کسانی که در راه دین و پروردگار جهاد می کنند و جان و هستی خود را در طبق اخلاص می گذارند، جایگاه والایی قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در سوره محمد(ص) می خوانیم:« ما اگر بخواهیم به راحتی می‌توانیم بر دشمنان پیروز شویم و آنها را نابود کنیم، این برای شما و یک نوع آزمایش برای رشد انسان‌ها است».

وی در ادامه با اشاره به اینکه آیات فراوانی در قرآن درباره شان و منزلت شهیدان وجود دارد، بیان داشت: این همه آیه و فرموده خداوند متعال درباره جایگاه شهدا، نشان می دهد که ایثار در راه خداوند و اسلام از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی تاکید کرد: با این وجود در این دنیا همه در یک جبهه نبوده و نیستند، گروهی در سپاه کفر بوده و هستند و گروهی نیز در جبهه حق در برابر کفر و شرکت ایستادگی می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: کسانی که در مقابل حق و خداوند قرار گرفته اند با وجود اینکه در ظاهر شاید قوی و نیرومند باشند، ولی هرگز نمی توانند در مقابل پروردگار و حقیقت به جایی برسند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اعمال صالح شهدا در نزد خداوند جزو اعمال ماتاخر محسوب می شود، تاکید کرد: اولین قطره خونی که از بدن یک شهید بر زمین می ریزد، تمامی گناهان وی را پاک می کند و این بدان معناست که جایگاه شهدا بسیار والاتر از آن است که ما فکر می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی یادآور شد: تاریخ نشان داده است که برای هدایت و نجات بشریت از گمراهی خون هایی باید بر زمین ریخته شود و این امر بارها در تاریخ تکرار شده و خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: جایگاه امروزی ایران در جهان نتیجه ایثار و فداکاری شهدای این نظام است، شهدا با نثار جان و هستی خود استقلال و آزادی را به این ملت و نظام هدیه دادند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت وحدت در بین امت اسلام، گفت: امروز جمهوری اسلامی داعیه دار وحدت در جهان اسلام است و در این راه هزینه های زیادی را متحمل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان داشت: انقلاب اسلامی در سن 40 سالگی خود به درختی تنومند تبدیل شده که جهان متاثر از این نظام می باشد و نقش ایران در جهان غیرقابل انکار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha