پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماموستا حاج هادی زُکایی عضو شورای فتوای اهل سنت جوانرود

حوزه/ عضو شورای روحانیت و فتوای اهل سنت جوانرود با دفاع از مردم بی دفاع و مظلوم یمن و سایرکشورهایی اسلامی تحت ستم حاکمان دیکتاتور و دست نشانده شیطان بزرگ در منطقه، تصریح کرد: هرگونه جنایات و نسل کشی و کشتار در هر نقطه ای از جهان اسلام در تمام دنیا، توسط هرگروهک و هردولتی، محکوم است.

ماموستا حاج هادی ذکایی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، ضمن تبریک هفته وحدت و بسیج با تمسک به آیه شریفه 103 سوره آل عمران« وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا... و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد...»،گفت: ریسمان الهی دین اسلام و قرآن و سنت رسول‌الله است.

عضو شورای روحانیت و فتوای اهل سنت جوانرود در ادامه با توجه به حدیث شریف پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: از حاکمان الهی اطاعت کنید و گوش بفرمان باشید، زیرا اطاعت از رهبری مایه «وحدت امت اسلام» است، تصریح کرد: با حفظ وحدت، سدی در برابر سوء استفاده ضد انقلاب و استکبار جهانی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به سخنان ارزشمند امام خمینی در جمع روحانیون اهل سنت کردستان «آنهایى که مى‌خواهند بین اهل سنت و تشیع فاصله ایجاد کنند نه سنى هستند نه شیعه؛ اینها اصلًا به اسلام کار ندارند»، اظهار کرد: لازم است تمامی اقشار، اقوام و طوایف در ایران اسلامی با هم اتحاد و وحدت داشته باشند و به مقدسات یکدیگر توهین نکنند.

عضو شورای روحانیت و فتوای اهل سنت جوانرود با تاکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی بار دیگر ندای اتحاد مسلمین در ام القرای اسلام هویدا شد، گفت: وحدت مسلمین خنثی کننده دسیسه دشمنان اسلام است.

ماموستا ذکایی با بیان جملاتی از حضرت امام(ره) که فرمودند «همه طوایفى که در ایران هستند با هم اُخوت داشته باشند...»، ادامه داد: اهل علم، بیشتر مبانی وحدت را رعایت کنند و بهانه به دست دشمنان مسلمین ندهند.

وی در ادامه با تکیه بر سخنان بنیانگذار نظام اسلامی که فرمودند: «مى‌خواهند بین برادرهاى شیعه و سنى اختلاف ایجاد کنند، اینها نه خیرخواه شیعه هستند، نه خیرخواه سنى، و اینها با اسلام مخالفند»، بیان داشت: تمام کسانی که مدعی امت واحده اسلامی هستند باید مواظب باشند که به تبعیت از مقام معظم رهبری، با مواضع خود آب به آسیاب دشمن نریزند.   

عضو شورای روحانیت و فتوای اهل سنت جوانرود با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی از هر دسیسه ای برای ضربه زدن به وحدت ملت انقلابی، بهره می گیرند، گفت: وضعیت بد اقتصادی کشور از سوی جمعی مزدور داخلی، یکی از ترفند های دشمن است.

وی در پایان با دفاع از مردم بی دفاع و مظلوم یمن و سایرکشورهایی اسلامی تحت ستم حاکمان دیکتاتور و دست نشانده شیطان بزرگ در منطقه، تصریح کرد: هرگونه جنایات و نسل کشی و کشتار در هر نقطه ای از جهان اسلام در تمام دنیا، توسط هرگروهک و هردولتی، محکوم است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha