چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مهرپویان

حوزه/ مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در راستای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه برگزاری نشست‌های هفتگی و مستمر طلبه و دانشجو در این استان آغاز شده است.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برگزاری نشست‌های وحدت حوزه و دانشگاه با عنوان «طلبه و دانشجو» خبر داد و گفت: این نشست‌ها از این پس به‌صورت مستمر و هفتگی با رویکرد همفکری و هم‌اندیشی طلاب و دانشجویان و با نگاه ایجاد وحدت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین نشست طلبه و دانشجو در بجنورد، افزود: هدف از برگزاری این نشست‌ها فراهم کردن بستر و سازوکار مناسب برای تقویت وحدت بین این دو قشر مهم و تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام مهرپویان اضافه کرد: اگر وحدت عملی بین حوزه و دانشگاه محقق شود این موضوع برکات و خدمات فراوانی را برای دو نهاد حوزه علمیه و دانشگاه و درنهایت جامعه خواهد داشت.

وی که مسئول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم هست، گفت: امید می‌رود این نشست‌ها زمینه‌های همکاری بیشتر، استفاده از ظرفیت‌های دو نهاد و پاسخگویی به انتظارات متقابل را فراهم کرده و بستر بیشتری برای وحدت عملی حوزه و دانشگاه باشد.

حجت‌الاسلام مهرپویان در ادامه با اشاره به تأکید امام راحل مبنی بر ضرورت تشکیل بسیج طلاب و دانشجو در وصیت‌نامه سیاسی الهی، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در این منشور ارزشمند بر ضرورت دفاع همه‌جانبه طلاب و دانشجویان از اسلام و انقلاب تأکید کردند.

وی بر ضرورت تقویت وحدت حوزه و دانشگاه در شرایط امروز جامعه تأکید کرد و با بیان این‌که نزدیکی و وحدت این دو رکن علمی کشور به حتم موجب تقویت جایگاه نظام اسلامی خواهد شد، افزود: هر چه وحدت و همبستگی حوزه و دانشگاه بیشتر شود توطئه‌های دشمن علیه اسلام و انقلاب نیز بیشتر و کامل‌تر خنثی خواهد شد.

گفتنی است، امسال در استان خراسان شمالی افزون بر 40 هزار دانشجوی دختر و پسر در 37 مرکز آموزش عالی و حدود دو هزار و 600 طلبه خواهر و برادر در 15 مدرسه علمیه شهرستان‌های هشت‌گانه این استان مشغول تحصیل علوم مختلف هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha