پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
برگزاري نشست فرهنگی در مدرسه علمیه خواهران فاطمه ام البنین(س) حاجی آباد استان هرمزگان

حوزه/«خانم معصومی» با اشاره به آیه ٣٥ سوره مائده، گفت: اهل بیت (عليهم السلام) مهم ترین وسیله توسل و نزدیک شدن به خداوند هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، خانم معصومی در نشست فرهنگی مدرسه علمیه خواهران فاطمه ام البنین(س) حاجی آباد استان هرمزگان، با اشاره به انواع رفتارهاي ديني و اخلاقي طلاب، بيان داشت: طلاب در برخورد با مسائل ديني و اخلاقي و مسائل پيرامون خود رفتارها و عملكردهاي متفاوتي از خود نشان مي دهند.

وي با بيان اينكه گروهي از طلاب كسب درس و علم را مقدم بر هر چيزي مي دانند، افزود: در برابر گروه اول، گروه دومي از طلاب هستند كه كسب علم و دانش، هيچ گاه مانع اعمال عبادي واجب و حتي مستحب آنها نخواهد شد.

کارشناس فرهنگی تصریح کرد: برخي ديگر از طلاب به زیارت امامزاده ها و علمای بزرگ بسيار اهميت مي دهند و در راه طلبگي هیچ گاه علم و دانش، لباس و مدرک آن ها را مغرور نمی كند.

 معصومی با اشاره به آیه ٣٥ سوره مائده، اهل بیت(عليهم السلام) را مهم ترین وسیله ای توسل و نزدیک شدن به خداوند دانست و افزود: گروه چهارم، طلابي هستند كه توسل به اهل بیت(عليهم السلام) را سرلوحه ي كارهايشان قرار مي دهند و همواره با مطالعه سيره رفتاري و اخلاقي آنها سعی در تقلید و اجراي اصول رفتاري اهل بیت(عليهم السلام) در زندگی خود دارند.

وی همچنين خاطر نشان شد: طلابی که هر چهار قسم رفتارهاي ديني و اخلاقي را داشته باشند نوعا افرادی موفق، با اخلاص، خدمتگزار هستند و از ناحیه خداوند و اهل بیت(عليهم السلام) نیز توفیقاتی به آنها داده می شود.

استاد حوزه خواهران در پايان تاكيد كرد: علماي بزرگ، محققان، مدرسان و صاحبان تألیفات همه از این افراد شکل می گیرند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha