پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ابراهیم الدیلمی عضو دفتر سیاسی جنبش «انصار الله» یمن

حوزه/ ابراهیم الدیلمی عضو دفتر سیاسی جنبش «انصار الله» یمن گفت: اوضاع و شرایط انسانی در یمن دشوار است و مردم یمن با شرایط بسیار سختی روبرو هستند که نتیجه محاصره یمن توسط دشمن متجاوز است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، با گذشت حدود 4 سال از جنگ یمن و محاصره همه جانبه این کشور از سوی عربستان و هم پیمانان عربی و غربیش برخی از دول غربی و اروپایی با اهدافی خاص به دنبال آتش بس در یمن هستند، اما اینکه چه مقدار این درخواست ها جنبه واقعی دارد جای بررسی و تحلیل دارد.

 

در همین راستا با ابراهیم الدیلمی عضو دفتر سیاسی جنبش«انصار الله» یمن و علی مهدی الحدیدی عضو دبیرخانه سازمان مستقبل العدالة از احزاب ائتلاف انصار الله یمن به گفت و گو پرداختیم.

ابراهیم الدیلمی عضو دفتر سیاسی جنبش «انصار الله» یمن و مدیرکل شبکه «المسیره» پیرامون گفت‌وگو های پیشنهادی برای صلح و آتش بس در یمن گفت: ما خواهان راه حل سیاسی  فوری هستیم، اما عربستان سعودی و هم پیمانش آمریکا تمایلی به حل سیاسی و گفت‌وگوهای کارگشا ندارند و به دنبال راه حل و صلح نیستند و به عبارتی هیچ راه حل و صلحی وجود ندارد.

وی با اشاره به بحران یمن و شرایط زندگی ملت مظلوم یمن گفت: حقیقت امر این است که اوضاع و شرایط انسانی در یمن دشوار است و مردم یمن با شرایط بسیار سختی روبرو هستند؛ شرایطی که نتیجه محاصره یمن توسط دشمن متجاوز است.

توقف درمان هزاران مجروح یمنی به خاطر محاصره

عضو دفتر سیاسی جنبش «انصار الله» ادامه داد: هزاران مجروح یمنی نمی توانند برای درمان خود از کشور خارج شوند و متاسفانه در برخی از مناطق یمن وبا منتشر شده که این هم نتیجه محاصره ظالمانه یمن است و در طول چندسالی که از جنگ می گذرد راه ها را بر روی مردم یمن بسته اند.

الدیلمی با اشاره به درخواست برخی از دولت های اروپایی برای پایان یافتن جنگ یمن گفت: ما معتقد نیستیم که نیت خوبی از طرف دولت های جهان به ویژه دولت های غربی برای گفت و گو های صلح در یمن وجود داشته باشد، زیرا آنها می خواهند به یمنی ها در مقابل سعودی ها فشار وارد کنند تا به خواسته هایشان دست یابند و ما با نوعی خودرایی قلدرمآبانه در این پیشنهادها روبرو هستیم.

 

در ادامه علی مهدی الحدیدی عضو دبیرخانه سازمان مستقبل العدالة از احزاب ائتلاف انصار الله یمن در گفت و گو با خبرنگار بین الملل حوزه پیرامون گفت‌وگو ها برای آتش بس در یمن، گفت: رهبری سیاسی در یمن همیشه به دنبال حل مشکلات موجود در یمن بوده، اما دشمن همچنان بر عناد و جنگ افروزی اصرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: ما همیشه به دنبال صلح بودیم و برادران ما در رهبری سیاسی یمن نیز همیشه به دنبال امنیت و صلح بودند اما صلحی که بدون فریب باشد.

کارشناس یمنی با تاکید بر شرایط بحرانی در یمن گفت: دشمن هیچ گزینه ای باقی نگذاشته و با هر وسیله ای یمن را از آب، هوا و دریا محاصره کرده تا اینکه ملت را به گرسنگی و قحطی کشانده است.

وی ادامه داد: دشمن جنگ اقتصادی شدیدی بر مردم یمن تحمیل کرده است و مردم یمن با بسیاری از دردها و مشکلات دست و پنجه نرم می کنند .

عضو دبیرخانه سازمان مستقبل العدالة افزود: جنگ اقتصادی و اجتماعی در جریان است  و حتی در زمینه تعلیم و آموزش نیز دشمن با می جنگد و حتی به بیمارستان ها هم حمله می کند و تمام گزینه ها را برای شکست یمنی ها به کار می برد.

وی با اشاره به خیانت برخی از کشورهای عربی و هم پیمانی آنها با اسراییل و آمریکا گفت: طبیعتا از نظر ما این عادی سازی و روابط کشورهای عربی با آمریکا و اسراییل تاثیر آشکاری بر روی بحران یمن گذاشته است به طوری که تمام تجهیزات جنگی آمریکا و اسراییل و ایادیشان در جنگ علیه مردم یمن استفاده می شود.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha