شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماز جماعت

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: دشمنان نقاط ضعف و قوت مساجد را به خوبی می دانند و بی شک برای مسجدهای ما هم برنامه ها و توطئه های زیادی در آستین دارند، لذا در بحث مدیریت مساجد باید نگاه و عمل مان را تغییر دهیم.

علی اصغر دریایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: امروز مساجد، هیئت های مذهبی و تشکل های مذهبی سنگری مستحکم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان نظام محسوب می شوند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت:  در این برهه  از تاریخ که تمام بوق های تبلیغاتی دشمنان به سمت نظام جمهوری اسلامی نشانه رفته اند، وظیفه حوزه های علمیه و دیگر مراکز دینی و فرهنگی چندین برابر شده است.

دریایی در ادامه با انتقاد از کم کاری ها در بحث مسائل فرهنگی و دینی در کشور و استان کردستان، تاکید کرد: در این روزها باید کانون های جذب جوانان و نوجوانان به سمت اسلام و آرمانهای ناب انقلاب فعالیت خود را چندین برابر کنند، ولی متاسفانه باید اذعان کرد که اکثر این کانون ها وضعیت منفعلی به خود گرفته اند که این مسئله اصلا به سود جامعه و ملت نیست و می تواند عواقب ناخوشایند بسیاری به دنبال داشته باشد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان افزود: در بحث مساجد هم دارای برخی مشکلات هستیم که نمی توان آن را کتمان کرد، یکی از این مشکلات بحث جذب قشر جوان و نوجوان به مساجد است، اگر نگاهی به مساجد داشته باشیم اکثر کسانی که حضور مستمر در مساجد دارند، افراد سالخورده می باشند و جای جوانان خالی است که این امر به هیچ وجه در شان و منزلت نظام و جامعه اسلامی نیست.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مسجد باید کارکردهای متنوع بسیاری داشته باشد، گفت: نباید مسجد را تنها محلی برای اقامه نماز و یا مراسم سوگواری تجسم کنیم، بلکه باید از پتانسیل ها و ظرفیت های مساجد در بحث جذب جوانان و نوجوانان استفاده حداکثری کنیم.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال می توان کانون های فرهنگی مساجد را به معنای واقعی فعال و جذاب کرد و نیز برنامه و همایش های فرهنگی، اجتماعی، دینی و... را در مسجدها برگزار کنیم که در صورت تحقق این برنامه ها مساجد از وضعیت انزوای فعلی خارج خواهند شد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: مشکل دیگری که در بحث مساجد داریم، برمی گردد به امام جماعت مسجد، متاسفانه در بیشتر مساجد کشور، ائمه جماعات نقش پیش نماز را ایفا می کنند، در حالی که روحانی مسجد باید جز وظیفه پیش نماز بودن، یک منبری با علم، باتقوا و سخنور باشد.

دریایی ادامه داد: دشمنا نقاط ضعف و قوت مساجد را به خوبی می دانند و بی شک برای مسجدهای ما هم برنامه ها و توطئه های زیادی در آستین دارند، لذا در بحث مدیریت مساجد باید نگاه و عمل مان را تغییر دهیم.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در پایان گفت: اگر مساجد جذابیت خود در بین نسل های جوان و نوجوان را از دست دهند، رخته فرهنگی دشمنان بسیار راحت تر خواهد بود، پس تا زمان هست متولیان امور دینی و فرهنگی کشور این مسئله را جزو اولویت های کاری خود قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha