پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 عامل حمله به زن مسلمان در میشیگان در کمترین زمان از زندان آزاد شد + ویدئو

حوزه/ مردی در شهر دیربورن که به یک زن محجبه در بیمارستان حمله کرده بود، با گذراندن تنها ۹۰ روز از زندان آزاد شده که این مسئله نگرانی جامعه اسلامی را برانگیخته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از مترو تایمز، مردی در شهر دیربورن در میشیگان که به یک زن محجبه در بیمارستانی حمله کرده بود، پس از گذراندن تنها 90 روز  بازداشت، از زندان آزاد شد؛ وی که تنها به جرم بدرفتاری و تخطی از قانون متهم شده بود با گذراندن کمتر از یک سوم دوره محکومیت از زندان آزاد شده است.

این حادثه  در 10 فوریه امسال اتفاق افتاد و تصاویر ویدئوهای امنیتی بیمارستان بیمانت در دیربورن نشان می دهند که جان دلیز، یک مرد 57 ساله به یک بانوی محجبه از پشت حمله کرده و به سر او ضربه می زند. سپس زن محجبه را که به روی زمین افتاده، پیش از آنکه مردم برای کمک بیایند به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دهد.

زن جوان 19 ساله در لحظه حادثه در فضای لابی در حال مرخص شدن از بیمارستان است.

این حمله بی رحمانه در خبرگزاری های بین المللی منتشر شد اما هیچ پرونده جنایی علیه عامل حمله تشکیل نگردید، دادستان و وکلا می گویند علت اینکه متهم مجرم شناخته نشده این است که قربانی جراحات جدی نداشته است.

داوود ولید مدیراجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی، شعبه میشیگان ضمن اعلام نارضایتی از نبود مجازات کافی برای متهمان پرونده های اسلام هراسی، گفت: پیامی که این گونه برخوردها به جامعه می رساند این است که هر مرد سفیدپوستی اگر خواست به یک زن مسلمان حمله کند و در این حمله صدمات زیادی وارد نکرده باشد، نباید نگران باشد چون مجازاتی در انتظار او نخواهد بود.

ولید افزود: چرا به جای یک محکومیت ناچیز به این مرد روان درمانی نداده اند؟ به علاوه اگر او یک سیاه پوست بود، مسلما مجازات سنگین تری برایش در نظر گرفته می شد.

گفته می شود مجید مقامی، وکیل بانوی مورد حمله قرار گرفته نیز از بیمارستان و مجازات سبکی که به متهم اختصاص داده شده شکایت کرده است.

وکلای پرونده مدعی شده بودند که این یک جرم نفرت محور نبوده و حمله به زن محجبه صرفا یک اتفاق تصادفی بوده است.

لازم به ذکر است با وجودی که این یک جرم نفرت محور محسوب نشده اما حملات علیه مسلمانان در سال های اخیر به ویژه از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ به شدت افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha