جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
غزالی

حوزه/ حجت الاسلام غزالی با بیان این که حوزه علمیه و مدرسه یک اداره دولتی نیست که در قید و بند ساعت باشیم، گفت: حضور در حجرات طلاب به صورت شبانه باعث تسریع امر تهذیب و تربیت می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسن غزالی، پیش از ظهرامروز در جمع معاونین تهذیب مدارس علمیه استان اصفهان، اظهار کرد: توجه به مباحث قرآنی و اقامه نماز جماعت برای طلاب جوان بسیار حائز اهمیت است

وی بیان کرد: معاونین فرهنگی و مدیران مدارس باید نسبت به  اقامه نماز جماعت صبح و ظهر در سطح مدارس علمیه حساس و خود را برای تحقق آن موظف بدانند، از زمان سحر و نماز شب طلاب غافل نشوید که در امر تربیت تهذیب طلاب بسیار اهمیت دارد.

مسئول قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان تذکرداد: حوزه علمیه و مدارس یک اداره دولتی نیست که در قید و بند ساعت باشیم، بلکه لازم است همواره کنار طلاب باشیم، موضوع بعدی قابل بیان، بکارگیری وشناسایی استعدادهای مختلف از روحانیون در موضوعاتی چون اخلاق، قرآن، تهدیب، تقوا، خانواده وسبک زندگی و...در مدارس علمیه  که برعهده معاونین تهذیب است.

حجت الاسلام غزالی ابراز کرد: دعوت از  اساتید قوی وخطیب توانا بومی به مدارس شهرستان ها لازمه کار است که معاونین تهذیب نسبت به این امر اهتمام داشته باشند.

وی بیان داشت: بهره مندی از نظرات و توانایی طلاب جوان در امر مسابل فرهنگی هفتگی باعث انگیزه سازی طلاب می شود، حضور مدیران ومعاونین فرهنگی در برنامه های مختلف چون هیئت مذهبی فرهنگی باعث تشویق طلاب برای ادامه کار فرهنگی می شود

وی اذعان کرد: حضور در حجرات طلاب باعث تسریع امر تهذیب و تربیت می شود. همچنین دادن خط سیر اخلاقی به اساتید از جمله نکاتی است که معاونین تهذیب مدارس  باید مورد توجه قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha