پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه با دکتر ظهیر یحیی از فعالان سیاسی کشور نیجریه

حوزه/ استاد دانشگاه نیجریه گفت: امروز دنیا دانسته که شیعیان نیجریه، باید آزادانه زندگی کنند و قطعا شیعیان می توانند محور وحدت نیجریه واقع شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر ظهیر یحیی از فعالان سیاسی کشور نیجریه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه بیان داشت: تاریخ مبارزات نیجریه به ۲۰۰ سال گذشته بر می گردد.

وی تصریح کرد: در نیجریه چیزی به نام شیعه و سنی وجود ندارد و همه به اهل بیت(ع) محبت دارند و این ارادت در زیارت کربلا و توسل به اهل بیت(ع) آشکار می شود.

استاد دانشگاه نیجریه  گفت: در نیجریه به شیعیان توهین می شود، آنها را به شهادت می رسانند ولی این مساله بالعکس انجام نمی شود.

وی افزود: شیخ زکزاکی طوری در نیجریه فعالیت کرده است که همه از مسیحیان و اهل سنت خواستار آزادی ایشان هستند.

دکتر ظهیر یحیی بیان داشت: مشکل امروز ما در نیجریه تندروهایی همچون دولت سعودی است، کسانی که دیگران را تکفیر می کنند، عثمان دن فودیو از علمای نیجریه از قبل، خطر وهابیت را احساس کرده است.

این فعال سیاسی تبیین کرد: خدا را شاکرم که در ایران با این امنیت حاضر شدم و امروز فرزندان ما در دانشگاه های ایران در تهران و قزوین، تحصیل می کنند و این گام بزرگی است.

وی ادامه داد: امروز دنیا دانسته که شیعیان نیجریه باید آزادانه زندگی کنند و قطعا شیعیان می توانند محور وحدت نیجریه واقع شوند.

یحیی در پایان گفت: خوشحالم که تحریم ها نتوانسته در ایران تاثیر بگذارد و این مساله در بازار ایران مشهود است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اصفر IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    0 0
    با سلام اگر مهمانها از اروپا بودند آقای حسینی با چه تشکیلاتی و چیدمان قشنگی با آنها دیدار میکرد ولی چون بیچاره مهمانها از آفریقا هستند با اینکه مهمان استاد دانشگاه و چهره علمی شیعیان است در چه اتاق تنگی آنها را پذیرفته. شیعیان نیجریه و بطور کلی آفریقا همه جا مظلومند.