پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری

حوزه/ مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: در منظومه حرکت بین‌المللی بشریت، یک مأموریت ویژه داریم و می‌توانیم از کنار این تحول بشری به‌راحتی عبور کنیم، تراز کار ما باید تمدنی باشد تا بتوانیم مأموریت جهانی خود را محقق سازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه پنج شنبه شب در مراسم رونمایی از سایت اسلام پلاس در مجتمع امین قم بیان داشت:طبق آموزه‌های دینی اگر بخواهیم که اندازه افراد را بسنجیم باید در مرحله نخست اندازه همت آن‌ها را سنجش کنیم.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه تصریح کرد: نقطه همت انسان می‌تواند انسان را به‌جایی که می‌خواهد معطوف کند، ما در شرایطی قرار داریم که داشتن همت بلند یک آرزوی صرف نیست، شرایط و ظرفیت‌های فراوان موجود در دنیای امروز انسان را به همت‌های نزدیک می‌کند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: تعبیر پیچ تاریخی در کلام رهبر معظم انقلاب بدین معنا است که تاریخ بشریت در حال تغییر است؛ در تاریخ مقاطعی ازجمله بعد از رنسانس یا انقلاب اکتبر روسیه و همچنین انقلاب کبیر فرانسه تاریخ متحول شد.

وی افزود: می‌توان گفت بعد از جنگ جهانی دوم دنیا در یک ریل جدید قرارگرفته و این مسیر 70 ساله عالم به تعبیر رهبر معظم انقلاب به پیچ تاریخی تبدیل‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری اظهار داشت: اینکه تاریخ در حال تغییر است بدین معنی است که مناسبات تمدنی بشر تغییر پیدا می‌کنند و تمدن مادی و غیر الهی کم‌وزن می‌شود و تمدن توحیدی در حال رشد و جان پیدا کردن است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بیان داشته اند: ما در آستانه یک تمدن سازی نوین هستیم، ما در خلال این 40 سال دست آورد های جدی داشتیم که خیلی از این ‌دستآورد ها تمدنی است، اما در تمدن سازی اسلامی در آغاز راه هستیم.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: در منظومه حرکت بین‌المللی بشریت ما یک مأموریت ویژه داریم و ما می‌توانیم از کنار این تحول بشری به‌راحتی عبور کنیم، تراز کار ما باید تمدنی باشد تا بتوانیم مأموریت جهانی خود را محقق سازیم.

وی گفت: در تبلیغ بین‌الملل چهار رکن اساسی وجود دارد: مبلغ، گیرنده، پیام و رسانه چهار رکن مهم در تمدن سازی است؛ اگر بخواهیم تبلیغ ما تمدن ساز باشد باید ارکان ما نیز تمدن ساز باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری اظهار داشت: اگر ما به دنبال پیام تمدنی هستیم از اسلام باید ویژگی‌هایی را ارائه کنیم، اسلام جمع کننده باشد بین دنیا و آخرت، بین فرد و جامعه، بین هستی و خدا، بین عقلانیت و عاطفه و تجربه و محسوسات، بین سنت و تجدد، بین آرمان‌ها و واقعیات، بین مقام نظر و مقام عمل، بین سیاست و اخلاق، بین عزت و حکمت، بین هنر، فرهنگ و خلاقیت و مؤلفه‌های این‌چنینی که دنیا به دنبال آن است.

وی ادامه داد: امروز مطالبه بشریت به نسبت مترقی‌تر و متعالی‌تر نسبت به صدسال گذشته است و اسلام دربردارنده همه ابعاد خواسته‌های بشر امروزی است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه اذعان داشت: ما اگرچه در این ارکان چهارگانه درزمینهٔ تولید محتوی پیشرفت‌های خوبی داشتیم، اما در قسمت رسانه‌های با خلأ جدی  روبرو هستیم؛ کار اینجا صرفاً رسانه‌ای نیست و رسانه‌هایی همچون اسلام پلاس مأموریت دینی دارد و باید در تراز رسانه تمدن ساز حرکت کنند.

مدیرعامل حبرگزاری حوزه ادامه داد: در رسانه ما باید ماهیت جهان حقیقی و مجازی را لحاظ کنیم زیرا نگاه انحصارگرایانه محکوم‌به شکست است؛ نگاه آینده‌پژوهانه به عرصه‌های رسانه نیاز ما است، نگوییم که سایت‌ها قدیمی شده‌اند و باید کار رسانه‌ای پشتوانه عمیق داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مخاطب محور در رسانه‌ها اهمیت دارد، در اربعین حسینی این کار عظیم با ظرفیت انسان‌ها شکل می‌گیرد و عملکرد فضای مجازی به نسبت مخاطبان است که رونق می‌پذیرد.

وی خاطرنشان ساخت: ما باید تراز کار خود را بین‌المللی کنیم، آیت‌الله بروجردی(ره)، امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب شهید مطهری(ره)، شهید صدر(ره) و امام موسی صدر افرادی بودند که در تراز بین‌المللی فعالیت می‌کردند.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه در پایان گفت: راهبردهای رهبر معظم انقلاب تمدن ساز است و طلاب باید اهتمام ویژه نسبت به بیانات ایشان داشته باشند و باید این بیانات را موردبررسی، مباحثه و تحلیل قرار دهیم البته اگر به دنبال جهانی‌شدن هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha