جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه نماز جمعه با بیان اینکه آیت الله سیستانی در جهت بهبود اوضاع عراق برای دولت، نمایندگان و ملت نقشه راه ترسیم کرد، گفت: اقدام آمریکا در تحریم گروه های عراقی نشان از شکست و حماقت آمریکا است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه نماز جمعه نجف اشرف، با بیان اینکه آیت الله سیستانی در جهت بهبود اوضاع عراق برای دولت، نمایندگان و ملت نقشه راه ترسیم کرد، گفت: اقدام آمریکا در تحریم گروه های عراقی نشان از شکست و حماقت آمریکا است.

وی اشاره کرد: دیدار "کوبیچ"  نماینده سازمان ملل متحد با آیت الله سیستانی بیانگر پیامی جهانی است که در آن معظم له از فراکسیون های مختلف خواستند که با دولت همکاری داشته باشند و دولت برای مبارزه با فساد، ایجاد فرصت شغلی، آبادانی مناطق خسارت دیده و بازگرداندن آوارگان تلاش کند.

امام جمعه نجف اشرف اقدام آمریکا در تحریم برخی احزاب عراقی به بهانه دریافت حمایت از ایران را محکوم کرد و گفت: ایران در حفظ امنیت و بیرون راندن داعش به عراق کمک کرد.

وی این اقدام را دخالت آشکار آمریکا و نشان حماقت، شکست، دروغ گویی و ستم آن دانست.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی با تاکید بر اینکه آمریکا در مقابل 5 هزار تروریست که از عربستان سعودی وارد عراق شدند سکوت می کند، گفت: آمریکا با این اقدام خود را نمونه وحشی گری و بی تمدنی معرفی کرده است.

وی تصریح کرد: بسیج مردمی، احزاب و جامعه ما رابطه مستحکمی با ایران و کشور هایی که دست یاری برای حمایت از عراق در روز های جنگ داشتند، خواهد داشت و امام حسین (ع) ما را کنار هم جمع می کند.

خطیب جمعه نجف در خصوص سفر بن سلمان ولیعهد سعودی به تونس و تعدادی از کشور های منطقه، گفت: این سفر به شکست منتهی شد و مردم تونس با شعار هایی مخالفت خود را اعلام کردند.

وی از اینترپل خواست این قاتل را به خطر جنایت های وحشیانه ای که مرتکب شده بازداشت کند.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه دینی به مسئولیت تربیت فرزندان پرداخت و گفت: مسئولیت پدر این نیست که تنها خود را نجات دهد، بلکه باید خانواده خود را نیز نجات دهد و این مسئولیت تنها حمایت مالی نیست و تربیت فرزندان را شامل می شود.

وی افزود: امروز نیازمند توجه بیشتر فرزندان و عدم تکیه صرف به مدرسه هستیم؛ چرا که امروزه با خطر با خطر فرهنگ غرب مواجه هستیم که می خواهد جامعه ما را گمراه و منحرف کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha