جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر ـ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار

​حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار گفت: امروز لازم است نمایندگان ملت همچون شهید مدرس، با بصیرت و شناخت برنامه ‏هاى دشمنان نظام اسلامى در راستاى اعتلاى ارزش‏ هاى اسلامى و انقلابى گام برداشته و با توجه به مصالح كشور و منافع ملت، از معامله با استعمارگران و دشمنان اسلام و ملت بپرهیزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دراستان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین حکمت حکیمی فر، صبح امروز در جمع معاونین، اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار اظهار داشت: شنبه دهم آذرماه مصادف است با سالروز شهادت شهید سیدحسن مدرس كه در سال ۱۳۱۶ به دست عمال رضاخان در سن ۶۷ سالگى به شهادت رسید.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار افزود: شهید مدرس یكى از پنج مجتهد طراز اول ناظر مجلس دوم مشروطه بود و پس از آن نیز ۵ دوره به ‏عنوان نماینده در مجلس شوراى ملى آن دوران حضور داشت. اگرچه مدرس در مجلس همفكر و همراه چندانى نداشت و در اقلیت محض بود، اما ویژگى‏ هاى فردى خاص این شهید والامقام و مجموعه فعالیت‏هاى برجسته وى به ‏نحوى بود كه در تاریخ معاصر ایران ماندگار شد و به ‏همین ‏دلیل روز دهم آذر ماه به نام «روز مجلس» نامگذارى شده است.

این استاد حوزوی گفت: آیت ‏الله مدرس، مردانه در مقابل ظلم و جور ایستاد و در راه دفاع از اسلام و حقوق ملت به شهادت رسید تا الگویى براى تمامى مبارزان تاریخ به ‏خصوص كسانى باشد كه پا به عرصه سیاست گذاشته و قصد دارند به ‏عنوان وكیل ملت و به‏ عنوان نماینده واقعى ملت ایران در مجلس جمهورى اسلامى ایفاى نقش كنند.

حجت الاسلام حکیمی فر ادامه داد: برجسته ‏ترین اندیشه سیاسى شهید مدرس را مى ‏توان اندیشه «عدم جدایى دین از سیاست» عنوان نمود. او قاطعانه معتقد بود كه وقتى ملت مسلمان و اندیشمندان مسلمان از سیاست فاصله گرفتند، تفكر جدایى دین از سیاست ترویج یافت. بنابراین تنها راه نجات از این مشكل، اعتقاد نظرى و عملى به ادغام و عینیت دین و سیاست و حضور فقها و اندیشمندان مسلمان در صحنه سیاسى است؛ اندیشه‏ اى كه خود بر آن پایبند بود و در راستاى عملى‏نمودن آن «سیاست سلبى و موازنه عدمى» را مطرح كرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار گفت: یكى از ویژگى‏ هاى مهم و كلیدى شهید مدرس كه باعث مى‏شد بتواند علیرغم اقلیت بودن، با صداى رسا حرف حق خود را بیان و در عمل دنبال كند، شجاعت وى بود. نماینده مطلوب، مرعوب نیست. فضاى سیاسى، رسانه اى، تهدید، هجمه و فشار روى وى تأثیرى ندارد و باعث عقب نشینى وى از موضع برحق خود نمى ‏شود. این ویژگى در حیات و سیره سیاسى شهید مدرس بسیار برجسته بود.

حجت الاسلام حکیمی فر ادامه داد: امروزه لازم است نمایندگان ملت همچون شهید مدرس، با بصیرت و شناخت برنامه ‏هاى دشمنان نظام اسلامى در راستاى اعتلاى ارزش‏ هاى اسلامى و انقلابى گام برداشته و با توجه به مصالح كشور و منافع ملت، از معامله با استعمارگران و دشمنان اسلام و ملت بپرهیزند.

وی تصریح کرد: خوش بینى و سازش با غرب از بزرگترین خطرهایى است كه راه سلطه و نفوذ دشمن را فراهم مى ‏سازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha