پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه جمعه لبنان این هفته به مسئله عادی سازی روابط با اسرائیل اشاره کردند و گفتند: عادی سازی روابط کشور های حاشیه خلیج فارس با اسرائیل، خیانت به مسئله فلسطین و تهدیدی برای کل منطقه است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه جمعه لبنان این هفته به مسئله عادی سازی روابط با اسرائیل اشاره کردند و گفتند: عادی سازی روابط کشور های حاشیه خلیج فارس با اسرائیل، خیانت به مسئله فلسطین و تهدیدی برای کل منطقه است.

سید فضل الله: ایران دشمن عربستان نیست

حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه با اشاره به عادی سازی روابط با اسرائیل و اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر سفر وی به تعدادی از کشور های عربی، نسبت به عاقبت این روش هشدار داد و گفت: این اقدامات منجر به حذف مسئله فلسطین می شود.

وی افزود: دشمن اسرائیلی هیچ سودی برای این کشور ها نداشته و نخواهد داشت، بلکه تنها به تجاوز خود علیه مقدسات و اراضی فلسطینی ادامه می دهد، همچنان که دیروز جنوب پایتخت سوریه را هدف قرار داد.

امام جمعه بیروت در بخش دیگر اشاره کرد: سخنان رئیس جمهوری ایران در کنفرانس وحدت اسلامی دارای نکات مثبتی بود که باید با واکنش مثبت پاسخ داده شود.

سید فضل الله تصریح کرد: عربستان سعودی دشمن ایران نیست و ایران نیز دشمن عربستان نیست، بلکه دشمن کسی است که برای سوء استفاده و تضعیف جهان اسلام تلاش می کند و می خواهد آن را به گاو شیرده تبدیل کند.

شیخ دعموش: عادی سازی روابط با اسرائیل لکه ننگی در تاریخ عرب است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه گفت: مسئله فلسطین امروز به خاطر  اقداماتی از جمله "معامله قرن"، بی توجهی کشور های عربی به آن و تلاش آنان برای عادی سازی روابط با اسرائیل در معرض خطر قرار دارد.

وی ادامه  داد: عادی سازی روابط کشور های حاشیه خلیج فارس با اسرائیل، خیانت به مسئله فلسطین و تهدیدی برای کل منطقه است و منجر به قدرتمندی رژیم اشغالگر در تجاوز به لبنان، سوریه، فلسطین و تمامی ملت های منطقه می شود.

شیخ دعموش ضمن در خواست برای حمایت و همبستگی با ملت فلسطین و ایستادگی در کنار آن، عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را لکه ننگی در تاریخ عرب دانست.

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: حزب الله از ابتدا برای تسریع و تسهیل تشکیل دولت جدید بر اساس نتایج انتخابات تلاش کرده است.

شیخ خطیب تجاوز به سوریه را محکوم و آن را تلاش مأیوسانه دانست

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه، گفت: نباید برای تحقق دستاورد های سیاسی به فتنه انگیزی مذهبی دست زد؛ چرا که کشور دیگر تحمل بر هم زدن استقرار داخلی ندارد و همگی باید در مقابل فتنه و اختلاف افکنی بایستند.

شیخ خطیب در بخش دیگر خطبه تجاوز رژیم اشغالگر به سوریه را محکوم کرد و آن را تلاشی مأیوسانه برای بازگرداندن روحیه فرماندهان متجاوز دانست.

وی افزود: این تجاوز در پی نابودی مزدوران در سوریه و پیروزی غزه بر متجاوزان اسرائیلی انجام گرفت.

شیخ حبلی بر پایان چند دستگی در فلسطین و متحد شدن  در برابر اسرائیل تاکید کرد

شیخ صهیب حبلی در خطبه نماز جمعه از اظهارات رئیس جمهور لبنان که به کوتاهی جامعه بین الملل در وظایف خود در قبال مسئله فلسطین اشاره کرده بود، قدردانی کرد.

شیخ حبلی به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین بر اهمیت پایان چند دستگی در فلسطین و متحد شدن آنان در مقابله با تجاوز های رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی به تجاوز اسرائیل به دمشق اشاره کرد و گفت: این اقدام ثابت کرد که سوریه بعد از پیروزی بر تروریسم به صورت مستقیم با متجاوزان اسرائیلی می جنگد و این مسئله، نشانگر این است که تروریسمی که سوریه را هدف قرار می دهد، همان تجاوز اسرائیلی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha