جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی - نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اقامه نماز، اقامه تمام ارزش‌ها و خوبی‌ها و تقویت‌کننده قدرت واقعی نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاج صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در سمنان، با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز از سوی ستاد اقامه نماز کشور به میزبانی سمنان، اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی و نظام اسلامی چهل‌ساله، اقامه احکام الهی است که در رأس آن‌ها، آن‌چنان‌که قرآن ما فرموده، اقامه نماز است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اقامه نماز، اقامه تمام ارزشها و خوبیها و تقویت‌کننده قدرت واقعی نظام اسلامی است، چراکه باور ما این است که قدرت و توانایی ما به میزان امکانات در دست ما نیست، ما باید برای این نظام امکانات آماده کنیم؛ اما این را هم میدانیم که میزان توانایی ما بسته به اتصال ما به خداوند است.

وی افزود: هر چه در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی پیوند، ما با خدا قویتر باشد، قدرت، توانایی و عزت ما بیشتر میشود؛ چراکه با توجه به آیه «مَنْ کانَ یُریِدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعاً»، قدرت و عزت در دست خداوند است و اقامه نماز سمبل و گل سرسبد ارتباط با خدا است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه اقامه این مجالس در واقع مصداق اقامه صلاة است، قرآن ما را به اقامه صلاة امر کرده است، خاطرنشان کرد: اقامه فرهنگ نماز آن‌هم فرهنگ نمازی که علاوه بر مناسک و احکام به اصرار آن‌هم توجه شود و انسان نماز را به‌عنوان قویترین ابزار تقرب الی الله قرار دهد، شکی نیست که این مجالس از مصادیق عمل صالح در مصادیق اقامه نماز خواهد بود؛ اما به این شرط که در این مجالس به‌ظاهر و تعارف اکتفا نشود و واقعاً به دنبال این باشیم که فرهنگ و باور به اینکه نماز یک لطف و عنایت الهی است که به بنده اجازه داده که به‌طور مستقیم و بدون واسطه بنده با او ارتباط برقرار کند، کسب قدرت کند، کسب معنویت کند و به تعبیر قرآن کسب حیات کند.

وی گفت: نماز عامل حیات است و از طرف دیگر نماز عامل بازدارنده است، بازدارنده از زشتیها و در این دوران که با تهاجم فرهنگی مواجه هستیم و دشمن به دنبال اسیر کردن جوانها و عزیزان ما است، بهترین سنگربانی که میتواند جوانها را از این خطر حفظ کند، نماز است، نماز در واقع حافظ ایمان و هویت جوانهای ما است و میتواند بسیار خدمت کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بنابراین برگزاری این اجلاس قطعاً از بهترین عملها است و ان‌شاءالله خداوند به این عزیزان توفیق عنایت کند که به محتوای کار خود بیشتر توجه کنند و بتوانند خدمات خوبی ارائه کنند.

وی تصریح کرد: توصیه بنده این است که علاوه بر شیوهها و روشهای جذب جوانان به نماز، به این توجه کنیم که دین نیامده که زندگی را تلخ کند، نماز و تمام احکام دین برای این است که زندگی به کام انسان شیرین باشد و به زندگی آرامش بدهد، بیشترین نیاز امروز جامعه ما نیاز به آرامش است، ابزار، امکانات و آسایش زیاد شده؛ اما آرامش خاطر و طمأنینهها کم شده و نماز عامل تولید آرامش است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی گفت: پیام بنده به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز این است که استدعا دارم در کنار مناسک و مباحث مربوط به برگزاری نماز صحیح، به اسرار صلاة و باطن آن و به اینکه نماز نه برای نماز، نماز برای خدا گونه شدن، تقرب الی الله و صبغت اللهی که قرآن از ما خواسته، تحقق یابد، بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha