شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید جواد نقوی مدیر حوزه علمیه العروۃ الوثقی پاکستان

​حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید جواد نقوی در خطبه نماز جمعه گفت: وحدت مسلمین ضرورت فوری مسلمانان است، زیرا بدون وحدت نظام اسلامی اجرا نخواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد نقوی در خطبه نماز جمعه در مسجد بیت العتیق لاهور گفت: وحدت، ضرورت فوری مسلمانان است، زیرا بدون وحدت نظام اسلامی اجرا نخواهد شد و باید توجه داشت که وحدت فقط از جنبه سیاسی مهم نیست و برای این مهم است که دشمنان ما متحد هستند، پس ما نیز باید متحد شویم و بدانیم که وحدت،‌نشانه توحید و تفرقه نشانه شرک است.

مدیر حوزه علمیه العروة الوثقی لاهور افزود: در برخی کشورهای اسلامی فقط پیروان مذاهب شیعه و سنی حضور دارند، اما در پاکستان شیعه، سنی، دیوبندی، اهل حدیث و بریلوی ها هستند در واقع تقسیم بندی مذاهب اصلی جعفری، مالکی، شافعی، حنبلی و حنفی است.

وی افزود: در این مذاهب گروهای مختلف هستند که بعضی ها مخالف وحدت هستند، اما در مذهب دیوبندی یک گروه بزرگ است که هم حامی وحدت مسلمین است؛ هم برای اتحاد مسلمین عملا صادقانه تلاش و کوشش می‌کنند و از سوی دیگر عده ای نیز که با این کار مخالف هستند و به دنبال ترویج تفرقه میان مسلمانان هستند، البته طبق فرمان قرآن مجید تفرقه افکنی گناهی کبیره است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha