جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام روح الله کرمی نیا مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)اسلام آباد غرب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب گفت: نمایندگان مجلس توسط مردم مسلمان و انقلابی انتخاب شده اند؛ لذا باید در دفاع از کیان اسلام و حقوق مردم و دوری از سلطه بیگانگان جدیت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام روح الله کرمی نیا، در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب، با گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت الله سید حسن مدرس با تمسک به آیه 169 سوره مبارکه آل عمران که می فرماید: وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند، گفت: اخلاص شهید مدرس و مقاومت در برابر استبداد پهلوی جهت احقاق حقوق ملت موجب ماندگاری او در صفحات تاریخ است.

وی با بیان این که شهید مدرس را مردی کوشا که در خلال تحصیل به دنبال کسب روزی حلال با درآمد کارگری بود، اظهار کرد: رفتار شهید مدرس در عین حالی که برای الگو قراردادن مسئولین و نمایندگان توصیه می شود باید برای طلاب عبرت آموز باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب، با اشاره به اینکه روحیه استبداد ستیزی شهید مدرس مانع غارت بیش از حد ثروت های ملی و و هتک حرمت مواریث دینی بود، گفت: شهید مدرّس الگویی برای نمایندگان مجلس در طول تاریخ است.

وی تصریح کرد: استکبار ستیزی شهید مدرس و در ادامه مبارزات انقلابیون و در رأس آنها حضرت امام(ره) موجب پیروزی انقلاب اسلامی گردید.

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا با بیان اینکه شهید مدرس را با جمله «دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ماست» بارها مورد تحسین قرار داده ایم، افزود: نمایندگان مجلس توسط مردم مسلمان و انقلابی انتخاب شده لذا باید در دفاع از کیان اسلام و حقوق مردم و دوری از سلطه بیگانگان جدیت داشته باشند.

وی با اشاره به یکی از جملات شهید مدرس که فرمودند: خداوند 2  چیز را به من نداد یکی ترس و دیگری طمع، هرکس با مصالح ملی و امور مذهبی همراه باشد، من هم با او همراهم، ابراز داشت: در طول عمر نمایندگی شهید مدرس امضای او در پای هیچ قرارداد ننگینی دیده نشد.

حجت الاسلام کرمی نیا با بیان جمله به یادماندنی شهید مدرس را در مجلس که فرمودند:«اکنون که قرار است از بین برویم چرا با دست خود سند نابودی خود را امضاء کنیم؟، گفت: اگر نمایندگان مجلس خود را وامدار اسلام و انقلاب اسلامی می دانند نباید سندهای استعماری را بر مردم تحمیل کنند.

وی در پایان تصریح کرد: مسئولین اگر با روحیه استکبار ستیزی وتبعیت از امام(ره)، رهبری معظم قدم بردارند، بسیاری از مشکلات داخلی قابل حل می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha