جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله نجم الدین طبسی

حوزه/ استاد حوزه گفت: تمامی عنایات، نعمات و الطاف خاص الهی و اهل‌بیت(ع) به شهر قم به‌واسطه حضور این بانوی بزرگوار می‌باشد و تمامی برکاتی که امروزه در این شهر وجود دارد همگی از آثار وجودی حضرت است.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی در برنامه زمزم معرفت در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) گفت: حضرت معصومه(س) به خاطر اینکه دختر امام معصوم، خواهر امام معصوم و عمه ائمه معصومین هستند و از طرف دیگر در بین فرزندان حضرات معصومین زیارت‌نامه مأثوره و مستقل دارند، یک جایگاه ویژه و خاصی را دارا هستند. ایشان تربیت‌شده خاصه امام کاظم علیه‌السلام بودند و در بین فرزندان نیز جایگاه خاصی داشتند، به‌طوری‌که پدر بزرگوارشان بارها جمله«فداها ابوها» را در وصف حضرت به زبان آورده‌اند.

وی افزود: تمامی عنایات، نعمات و الطاف خاص الهی و اهل‌بیت(ع) به شهر قم به‌واسطه حضور این بانوی بزرگوار می‌باشد و تمامی برکاتی که امروزه در این شهر وجود دارد، همگی از آثار وجودی حضرت است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: توسل علما و مراجع تقلید به این بانوی کرامت و حل مشکلات و مباحث علمی به‌صورت فراوان در تاریخ ثبت و ضبط‌ شده و کرامات و معجزات حضرت نیز به‌صورت مکتوب در آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی یادآور شد: حضرت معصومه سلام‌الله علیها، تقریباً در سن ۲۸ سالگی وارد شهر قم شدند و اصل حرکت ایشان از مدینه به سمت ایران و قم یک حرکت استثنایی و هجرتی مقدس و به دستور امام رضا علیه السلام بود که بسیار بابرکت شد و منشأ تحولات عظیم فرهنگی در این شهر مقدس شد.

پژوهشگر و نویسنده برجسته حوزه علمیه تأکید کرد: بانوی کرامت فقط به مدت ۶ سال از عمر پدر بزرگوارشان امام کاظم علیه‌السلام را درک نمودند اما در این سن آن‌قدر سؤال‌های فقهی مراجعین را به‌درستی جواب می‌دادند که حضرت بارها جمله «فداها ابوها» را در وصف حضرت به زبان می‌آوردند و مقام علمی این بانوی بزرگوار را می‌ستودند.

وی اضافه کرد: ولایت مداری مردم قم قبل از ورود حضرت به این شهر زبانزد بوده و زمانی که حضرت معصومه سلام‌الله علیها قصد ورود به قم را داشتند، استقبال عظیمی از حضرت صورت گرفت و با احترام کامل حضرت را در قم اسکان دادند و بعد از رحلت نیز با احترام ویژه حضرت را تشییع و دفن نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی در پایان گفت: اولین قبه‌ای که بر سر مزار بانوی کرامت بنا شد با دستور و هزینه شخصی خانم زینب دختر امام جواد علیه‌السلام بود و از آثار و برکات این بانوی بزرگوار می‌توان به‌عنوان نمونه به نقل روایت حدیث غدیر و حدیث مسلسلات فاطمیات در مدح شیعیان حضرت علی علیه‌السلام اشاره نمود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha