جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماندگاری

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: به‌واسطه حضور در این حرم، اعتقادات خود را عمق ببخشیم و خود را برای ظهور آماده و معرفت خود را نسبت به این بانوی کرامت و دیگر اهل‌بیت(ع) بیشتر نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، شنبه شب در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: سه امام معصوم درباره کریمه اهل بیت(س) و این حرم نورانی سه تعبیر نورانی فرموده‌اند که نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.

وی افزود: امام صادق علیه‌السلام به خاطر وجود بابرکت این بانو، شهر قم را حرم اهل‌بیت(ع) معرفی نمودند و امام رضا علیه‌السلام زیارت حرم بانوی کرامت را مساوی با زیارت خودشان در خراسان دانسته و امام جواد علیه‌السلام بشارت بهشت به زائرین بانوی کرامت داده است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: به‌واسطه این سه توصیه امامان معصوم، این حرم و این بانو، حرمت و شرافت دارد و باید گرامی داشته شود؛ همچنین وظایفی را برای زائرین و مجاوران و محبین آن حضرت ایجاد می‌کند.

سخنران حرم بانوی کرامت در تبیین وظایف ارادتمندان این بانوی بزرگوار گفت: اولین وظیفه این است که شهر قم و حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها باید تطهیر شود به این معنی که هم پاکیزگی ظاهری منظور است و هم طهارت باطنی زائرین؛ چراکه هر چه قدر ظرف وجودی انسان‌ها پاک‌تر باشد بیشتر می‌تواند از الطاف الهی استفاده نماید و بهترین کار در داخل حرم گفتن ذکر استغفار و فرستادن صلوات است.

وی افزود: نیابد در داخل حرم گناه، غیبت، رفتار ناپاک، گفتار ناپاک و... داشته باشیم و همه مسئولین و اقشار مختلف جامعه در شهر قم موظف هستند شهر قم را از آلودگی‌های ظاهری و باطنی پاک نگه‌دارند.

حجت‌الاسلام  والمسلمین ماندگاری تأکید کرد: بی‌انصافی، گران‌فروشی، کم‌فروشی، بی‌حیایی، بی‌حجابی، احتکار و... همه‌جا بد است، اما در شهر قم بدتر بوده و باید از بین برود.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام یادآور شد: دل انسان نیز خانه خداست و نباید توسط معاصی به لجن‌زار تبدیل شود و غیر خدا در آن راه داده شود.

وی گفت: دومین وظیفه در قبال این حرم و این بانوی بزرگوار این است که زیبایی‌های معنوی داخل حرم اعم از تقوا، مراقبت، توسل و... را به بیرون از حرم توسعه بدهیم و از دامن اهل‌بیت(ع) حتی اگر گناهکار هم باشیم جدا نشویم و با پناهنده شدن به اهل‌بیت(ع) و حرم بانوی کرامت بتوانیم راه رستگاری را طی نماییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان افزود: وظیفه سوم نیز این است که به‌واسطه حضور در این حرم، اعتقادات خود را عمق ببخشیم و خود را برای ظهور آماده و معرفت خود را نسبت به این بانوی کرامت و دیگر اهل‌بیت(ع) بیشتر نماییم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha