جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آموزش مربی قرآن

حوزه/ مدیر مرکز عالی تربیت مدرس قرآن کریم واحد بجنورد از تعطیلی این موسسه به دلیل نبود مکان مناسب برای فعالیت خبر داد.

زهرا عباسی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در خراسان شمالی، از تعطیلی این موسسه به دلیل نبود مکان مناسب برای فعالیت خبر داد و گفت: این مرکز به‌عنوان یکی از شعب موسسه جامعه قاریان مشهد در سال 86، به‌وسیله موافقت اصولی و با مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأسیس و راه‌اندازی شد؛ اما اکنون و پس از چندین سال فعالیت تعطیل شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این مرکز تصریح کرد: مرکز تربیت مدرس و استاد قرآن کریم خراسان شمالی، با تشکیلات قانونی و ثبت‌شده تاکنون موفق به برپایی دوره‌های طرح ملی تربیت‌معلم و آموزش عمومی قرآن کریم با مشارکت جامعه قرآنی عصر، دوره‌های متفاوت تربیت داور، آموزش‌های تخصصی ازجمله پیش‌دبستانی، خلاقیت روانشناسی، عربی و... را در میان استقبال مخاطبین در سطح استان شده است.

مدیر مرکز عالی تربیت مدرس قرآن کریم واحد بجنورد با اشاره به مشکلات مالی این موسسه خاطرنشان کرد: از ابتدای راه‌اندازی این مرکز به دلیل اینکه در مجوزمان، عنوان موسسه ثبت نشده بود، هیچ حمایت مالی خاصی به مرکز تعلق نگرفت، حدود 5 سال در محلی که یکی از خیرین شهرستان در اختیارمان گذاشتند، فعالیت داشتیم و در این مدت توفیقات بسیاری درزمینهٔ ترویج فرهنگ قرآنی برایمان حاصل شد، اما اوایل سال 96، تصمیم گرفتند مکان را در اختیار فرد دیگری بگذارند، بنابراین برای ادامه فعالیت در محلی دیگر، به اداره ارشاد مراجعه کردیم و پس از کش‌وقوس‌های فراوان، سرانجام در محلی مستقر و فعالیت‌هایمان را از سر گرفتیم که البته در ابتدای سال 97، مسئولین ارشاد تصمیم گرفتند این مکان را در اختیار یکی از معاونت‌های خودشان قرار دهند و ما مجبور به نقل‌مکان مجدد شدیم.

عباسی افزود: از طرفی به جهت بهره‌مندی از حمایت‌های مالی و محتوایی، در این مدت پیشنهاد تغییر اساس‌نامه و تبدیل مرکز به موسسه از طرف اداره ارشاد مطرح شد و ما هم با مشورت‌هایی که داشتیم این پیشنهاد را پذیرفتیم، اما زمانی که برای طی مراحل اداری این موضوع اقدام کردیم، متأسفانه به مشکل برخوردیم. ما تمامی مراحل مربوط به ارشاد را سپری کردیم و اخیراً مراحل مربوط به سازمان تبلیغات نیز بعد از مدت‌ها انتظار در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل تغییر در مدیریت اداره ارشاد و عدم بررسی صحیح مدارک و گزارش‌های ما، متأسفانه ارشاد به انحلال مرکز و ممنوعیت برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های این مرکز رأی داد؛ بنابراین مرکز به دلیل نبود مکان مناسب تعطیل و منحل و اجازه فعالیت در هر مکان دیگری برای مرکز عالی تربیت مدرس قرآن کریم واحد بجنورد لغو شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: مسئولین این مشکل را در اسرع وقت برطرف نموده و از فعالیت‌های شاخص فرهنگی در اقصی نقاط کشور و به‌ویژه فعالیت‌های خودجوش مردمی حمایت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha