جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سافراستیان، رئیس انستیتو شرق‌شناسی آکادمی ملی علوم ارمنستان

حوزه/ سافراستیان در دیدار حیدری، رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه ایران و ارمنستان، خواستار برگزاری همایش بین‌المللی مشترک با ایران شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه سافراستیان، رئیس انستیتو شرق‌شناسی آکادمی ملی علوم ارمنستان به همراه خانم تامارا آقامالیان، ترک‌شناس و دانشجوی دکترای آکادمی علوم (9 آذرماه) ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با سید محمدرضا حیدری، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس انستیتو شرق‌شناسی آکادمی ملی علوم ارمنستان در سخنانی، گفت: این انستیتو با دانشگاه الهیات دانشگاه شهید بهشتی تفاهمنامه همکاری علمی دارند و این تفاهمنامه مورد توجه رؤسای آکادمی علوم قرار گرفته است.

وی افزود: برای انجام پژوهش‌های مشترک، تبادل استاد و دانشجو و هیأت‌های علمی تفاهم شده و انستیتو شرق‌شناسی، آماده همکاری هستیم.

سافراستیان با بیان اینکه یک فصلنامه علمی با عنوان «اوراسیای معاصر» Contemporary Eurasia به سردبیری خود و به زبان انگلیسی چاپ می‌شود، از اندیشمدان ایرانی برای ارائه مقاله به این نشریه علمی دعوت کرد.

وی با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه ایران و ارمنستان، خواستار برگزاری یک همایش بین‌المللی مشترک با ایران شد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ثبات دهنده منطقه است.

سافراستیان همچنین، افزود: در روسیه مرکزی با نام اوراسیا فعال است و یکی از موارد مورد بررسی آنها چگونگی همکاری ایران و اوراسیا است و البته ارمنستان می‌تواند پل مهمی در این زمینه باشد؛ از این رو، موضوع «اهمیت و چگونگی ارتباط ایران و اوراسیا» می‌تواند موضوع یک سمینار مشترک باشد.

حیدری نیز در این دیدار، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص مواضع ایران در منطقه، به مقابله و مخالفت قدرت‌های جهانی با ارتقای سطح علمی و تکنولوژی ایران اشاره کرد و برای گسترش همکاری‌های علمی با آکادمی و برای پیگیری اجرای تفاهمنامه دانشگاه شهید بهشتی و آکادمی علوم، اعطای فرصت مطالعاتی به اساتید و دانشجویان آکادمی و نیز، برپایی دوره‌های اسلام‌شناسی در آکادمی اعلام آمادگی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha