شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حاج حسین یکتا

حوزه/ فعال جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: اگر به مسجد و پایگاه رسول خدا (ص) بازگردیم، تمام مسائل و مشکلات حل خواهد شد، از زمانی که کارکردهای مسجد را به فرهنگ‌سراها و خانه های محله بردند، حوزه تأثیر آن کم شد و همین مسئله سبب شد که به‌مرور مسجد حذف شود.

حاج حسین یکتا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز از سوی ستاد اقامه نماز کشور به میزبانی سمنان، در پاسخ به سؤالی درباره نقش مساجد در تأمین و تربیت نیروهای انقلابی، اظهار داشت: به اعتقاد من آن جمله امام خمینی(ره) که فرمود «مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید»، حکمتی داشت و این حکمت در حال حاضر خود را نشان میدهد؛ یعنی اینکه الان حضرت آقا میفرماید «به سال 60 رجوع کنید که مسجد پایگاه بود، محل تربیت، رفع مشکلات مردم و اعزام نیرو بود، اکنون هم باید این‌گونه باشد».

این فعال جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر به مسجد و پایگاه رسول خدا(ص) بازگردیم، تمام مسائل و مشکلات حل خواهد شد، از زمانی که کارکردهای مسجد را به فرهنگ‌سراها و خانه های محله بردند، حوزه تأثیر آن کم شد و همین مسئله سبب شد که به‌مرور مسجد حذف شود.

مسجد محل حل تمام مشکلات و غم و غصه مردم باشد

وی افزود: باید به مسجد و این خانه خدا بازگردیم. مسجد باید محل حل تمام مشکلات و غم و غصه مردم و محل مشاوره و شور و مشورت باشد، مسجد باید قرضالحسنه داشته باشد و دفتر ازدواج باید مسجد باشد و روحانی هم محور محله و مسجد باشد.

این راوی دفاع مقدس با بیان اینکه اگر قرار باشد که انقلابی باشیم قرارگاهمان هم باید در مسجد باشد، خاطرنشان کرد: همه‌چیز از مساجد به نهادها، ادارات، سازمانها و ساختارها منتقل شد؛ بنابراین نقش روحانیت در مسجد، نقش بچههای حزب‌اللهی و بسیجی در مسجد و نقش مسجد در محله کم شد.

یکتا  در پایان گفت: مسجد در تراز انقلاب اسلامی در تربیت نیروی کارآمد انقلابی، حزب‌اللهی و مؤمن بیشترین نقش را دارد، هر چه این نقش کم‌رنگ شود، حوزه تأثیر نیرو برای کارآمدی نظام کم‌رنگتر میشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha