جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زمانی

حجت الاسلام زمانی گفت: در سال ۹۶ بیش از ۲۰ هزار گردشگر خارجی از ۳۲ ملیت جهان، جهت گفت وگو پیرامون مبانی اسلام و آموزه های اسلام به مدرسه علمیه تبلیغی ناصریه مراجعه کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد زمانی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در مدرسه علمیه ناصریه مبلغین زباندان حوزه علمیه اصفهان مستقر هستند.

مسئول دفتر تبلیغ و ارتباطات بین الملل حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه میانگین زمانی که مبلغین زباندان ناصریه برای هر نفر گردشگر گفت و شنود می کنند، از ۱۵ دقیقه تا یک ساعت است،  تصریح کرد: آمار تعداد گردشگران خارجی که به این مدرسه مراجعه می کنند در حال افزایش روز افزون است، به نحوی که در سال ۹۵ حدود ۱۸ هزار نفر و در سال ۹۶حدود ۲۰ هزار و 136 نفر گردشگر خارجی از 32 ملیت جهان مراجعه داشتند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار مراجعین گردشگران متعلق به فرانسه و آلمان بوده، عنوان کرد: در 6ماهه اول سال ۹۷ حدود۱۰ هزار نفر مراجعه داشتند، این آمار نشان دهنده رشد قابل توجه گردشکران خارجی و علاقه برای فهمیدن اسلام ناب است.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه تصورات گردشگران خارجی نسبت به ایران بسیار سیاه است، یادآور شد: مشکلی که ما در بحث توریست داریم این است که بیشتر به جای توجه  به مبنا، به بنا تمرکز داریم.

وی ادامه داد: بنای تاریخی مهم است، ولی توجه به مبنا بسیار مهم است، مثلا گردشگران چرایی پایین بودن سطح محراب نسبت به کف مسجد را سؤال می کند که راهنمایان اطلاع ندارند و یا گردشگر درباره فلسفه حجاب اسلامی سؤال می کند که راهنمایان درباره آن نمی دانند.

مسئول دفتر تبلیغ و ارتباطات بین الملل حوزه علمیه اصفهان  توضیح داد: امروز گردشگران و تورلیدرها مجاب شده اند برای پاسخ به شبهات و سؤالات فراوان توریست ها، آنها را به این مکان بیاورند؛ مدرسه ناصریه امروز محور پاسخگویی به سؤالات فرهنگی دینی گردشگران خارجی است.

وی اذعان کرد: از حدود یک سال قبل دوره های کوتاه مدت را برای راهنمایان گردشگری خارجی به پیشنهاد خودشان برگزار می کنیم، همچنین تبلیغ های بروشوری درباره مناسبت های مختلف چون حضرت مسیح، محرم وصفر و اربعین و ..به زبان های خارجی چون انگلیسی و فرانسوی و اسپانیایی از جمله اقدامات صورت گرفته  است.

حجت الاسلام زمانی تفاوت شیعه  وسنی و حجاب و عفاف را مهمترین سؤالات گردشگران خارجی از مبلغین عنوان کرد و گفت: از صفحه آپارات این مدرسه بیش از ۴ هزار دقیقه در ۳ ماه گذشته بازدید شده است.

مسئول دفتر تبلیغ و ارتباطات بین الملل حوزه علمیه اصفهان تولید نرم افزاز آموزش نماز به زبان های انگلیسی، فرانسه و اسپانیولی، نرم افزار الفبای اسلامی به زبان فرانسوی و اسپانیولی، نرم افزار درباره جایگاه مسیحت و حضرت مسیح(ع) در اسلام، چاپ مجله محمد(ص) به زبان انگلیسی و ترجمه و انتشار نامه رهبری به جوانان اروپایی به ۵ زبان زنده دنیا را از دیگر اقدامات مدرسه ناصریه بیان کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha