پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسئله نماز در ادارات

حوزه/ تعداد پانزده نفر از نمایندگان مجلس سنای فرانسه ضمن امضای بیانیه ای خواستار اهمیت بیشتر به مسئله نماز در ادارات دولتی و اماکن عمومی شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از lesobservateurs.ch، روز جمعه گذشته تعداد پانزده نفر از نمایندگان مجلس سنای فرانسه که اکثریت آنها از احزاب راست گرا و معتدل این کشور هستند، ضمن امضای بیانیه ای خطاب به دولت، از دولتمردان و در راس آنها مکرون خواستند تا به مسئله نماز و اختصاص بودجه جهت امور دینی و عبادی مسلمانان در ادارات و اماکن عمومی اهمیت بیشتری دهند.

در بخشی از این بیانیه آمده: یکی از راهکار های موثر برای شناساندن بعد رحمانی و عطوفت دین اسلام این است که ساخت مکان های عبادت و نمازخانه ها در ادارات دولتی، سینماها، پارک ها و اماکن عمومی با جدیت تمام پیگیری شود و اگر این مسئله محقق گردد اذهان عمومی خواهند دید که اسلام اصیل دین رحمت و مهربانی است و با افراط و تکفیر رابطه ای ندارد.

همچنین در این بیانیه آمده: دولت و مقامات امنیتی و انتظامی باید با همکاری شورای اسلامی فرانسه، به مسئله تامین امنیت مساجد و نمازخانه ها توجه بیشتری کنند و اقدامات لازم جهت بالابردن امنیت و حفاظت از این اماکن را مبذول دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha