جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت به روز کردن اطلاعات علمی و عمومی از سوی مبلغان دینی تأکید کرد و گفت: مبلغان باید از بیان مطالب غیر مستدل به مخاطبان خود به شدت پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست روحانیان مستقر استان به اهمیت تبلیغ در جامعه اسلامی اشاره کرد و آن را جزء مباحث ضروری و حائز اهمیت در شرایط فعلی جامعه عنوان کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان همه توان خود را برای ضربه زدن به دین و ارزش های اسلامی به کار گرفته، افزود: در چنین شرایطی تبلیغ دین با بهره گیری از ظرفیت های موجود بسیار اهمیت دارد.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که بی توجهی به امر تبلیغ دین آثار مخرب بسیاری را با خود در جامعه به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر همه شرایط برای تبلیغ صحیح دین در جامعه فراهم است که باید از این فرصت به وجود آمده در جهت انتقال مفاهیم دینی به جامعه بهره گرفته شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دشمن به صورت شبانه روزی با استفاده از ابزار تبلیغی نظیر فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای تلاش می کند دین و معنویت را در جامعه کمرنگ کند، بیان داشت: این وظیفه روحانیت است در چنین شرایطی با بهره گیری از ابزار تبلیغی مناسب جامعه را نسبت به خطر تحرکات دشمن آگاه سازد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دین و ارزش های الهی در جامعه اسلامی مظلوم واقع شده، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید مفاهیم دینی را به شیوه ای اثرگذار و مخاطب پسند به جامعه عرضه کنند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مخاطب شناسی یکی از مهم ترین شرایط موفقیت در عرصه تبلیغ دین است، تصریح کرد: متأسفانه مبلغان دینی بدون شناخت مناسب از مخاطب خود، اقدام به انتقال مفاهیم دینی می کنند که نمی تواند آثار مناسبی بر روی فرد مقابل داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر این که مبلغان دینی از منبرها و خطابه های طولانی به شدت پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: منبرهای تبلیغی روحانیت باید خلاصه و مفید باشد تا بتواند آثار مناسب را بر روی مخاطب بگذارد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت به روز کردن اطلاعات علمی و عمومی از سوی مبلغان دینی تأکید کرد و گفت: مبلغان باید از بیان مطالب غیر مستدل به مخاطبان خود به شدت پرهیز کنند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین گسترش شبهات گسترده دینی در جامعه کار تبلیغ را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است، بیان داشت: مبلغان دینی باید آموخته های علمی و تبلیغی خود را همزمان با پیشرفت علمی جامعه به روز کنند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha