چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عضو کنست اسرائیل با همراهی ده ها صهیونیست به مسجدالاقصی یورش بردند.

حوزه/ یهودا گلیک عضو ارتدوکس افراطی کنست رژیم صهیونیستی با همراهی ده ها یهودی و با مشایعت نظامیان سرتاپا مسلح امروز برای تعطیلات هانیکا به مسجدالاقصی یورش بردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews، یک عضو ارتدوکس افراطی کنست رژیم صهیونیستی، به همراه ده ها شرکت نشین یهودی امروز دوشنبه به بهانه برگزاری مراسم تعطیلات هانیکا به مسجدالاقصی در بیت المقدس اشغالی شرقی یورش بردند.

فیراس الدیباس سرپرست روابط عمومی و رسانه ای سازمان اوقاف و امور اسلامی فلسطین در این باره گفت: نیروهای سرتاپا مسلح اسرائیلی با ده ها تن از شهرکت نشینان یهودی از طریق دروازه غربی یهودا گلیک، عضو کنست را در این یورش همراهی می کردند.

الدیباس افزود که گلیک و شهرک نشینان اسرائیلی تحت محافظت ویژه نظامیان و پلیس اسرائیل که در سرتاسر محوطه مسجد الاقصی مستقر شده بودند، مراسم ویژه اجرا کردند.

گفتنی است درحالی که مسجدالاقصی، قبله نخست مسلمانان و یکی از مقدس ترین اماکن آن ها محسوب می شود، پیش از اسلام از مقدسات یهودیان بوده و رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه معبد سلیمان در زیر مسجد واقع شده به حفاری در این محل پرداخته است.

 هر چند وقت یک بار صهیونیست ها به ویژه در تعطیلات یهودیان با همراهی نیروهای مسلح به این مکان یورش برده و ضمن تحریک نمازگزاران فلسطینی، مراسم سنتی را برگزار کرده و به مسجدالاقصی بی حرمتی می کنند. این درحالی است که بر اساس یک قرارداد امضاء شده میان رژیم اسرائیل و دولت اردن، در سال 1967، برگزاری مراسم مذهبی غیراسلامی در مسجدالاقصی توسط یهودیان غیرقانونی محسوب می شود و حتی تحت قانون اسرائیل نیز نامشروع است.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    0 0
    مرگ بر آمریکا،اسراییل و آل سعود،،نابودی رژیم آپارتاید و تروریست اسراییل نزدیک هست