جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شاهین شهر

حوزه/ عضو هیئت امنای مدرسه علمیه خواهران نرجس خاتون (س) شاهين شهر، فراگیری «مديريت زمان» را برای طلاب ضروری خواند و گفت: در سال هاي طلبگي طلبه ها بايد يك سري مهارت هاي فردي را به عنوان يك انسان مؤمن كسب كنند و مقيد به اين مهارت ها باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، نشست اخلاقی با موضوع «اخلاق و آداب طلبگي» با حضور اساتید، کادر و طلاب، در مدرسه علمیه خواهران نرجس خاتون(س) شاهين شهر برگزار شد.

حجت الاسلام محسن ربيعي عضو هیئت امناء مدرسه علمیه خواهران نرجس خاتون(س) شاهين گفت: طلبگي فرصت و لطفي از جانب حضرت حق است، در اين فضاي نوراني در محضر اساتيدي هستيد كه راه آشنايي با معارف دين را باز كرده و باعث آشنايي شما با معارف ديني مي شوند.

وي ادامه داد: در سال هاي طلبگي طلبه ها بايد يك سري مهارت هاي فردي را به عنوان يك انسان مؤمن كسب كنند و مقيد به اين مهارت ها باشند.

استاد حوزه افزود: اولين مهارتي كه بايد ياد بگيريد، مهارت مديريت زمان است. اين كه چگونه برنامه ريزي داشته باشيد و كارهايي كه قرار است انجام دهيد را يادداشت كرده تا زمان به بطالات گذرانده نشود.

وي تأكيد كرد: در مسائلي مانند عبادت، تحصيل علم و موارد ديگر مواظب باشيد گرفتار افراط و تفريط نشويد نه خيلي به خودتون سخت بگيريد كه زده شويد و نه خيلي راحت و آسان بگيرد هر چيزي را به اندازه انجام دهيد.

حجت الاسلام  ربيعي افزود: دو عامل رفتار و اخلاق خوب مي تواند در جذب افراد به دين  تاثير گذار باشد. همچنين ارتباط عميق هم مي تواند مؤثر باشد، حسن معاشرت داشته باشيد.

وي، دوري از افراد بدبين را توصيه كرد و در پايان اين نكته را متذكر شدند که در راه دين ممكن است واكنش منفي از افراد ديده شود و اين به خاطر اطلاعات كمي است كه افراد دارند در مقابل اينگونه افراد صبر پيشه كنيد و با مهرباني و خوش رفتاري آنها را با واقعيت آشنا كنيد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha