جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان:

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان، مسیر طلبگی را در سنگر تعلیم و تربیت، مسیر انسان سازی دانست و گفت: لازمه بهره بردن از وادی طلبگی را خوب درس خواندن و انتقال آموخته ها به دیگران است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گلستان، خانم مریم دوست محمدیان، در جلسه آموزشی که با حضور طلاب مدرسه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد، مسیر طلبگی را در سنگر تعلیم و تربیت، مسیر انسان سازی دانست و بیان کرد: قرار گرفتن در مسیر طلبگی برای آشنایی با معارف الهی و سیره ائمه اطهار(ع) توفیقی از سوی خداوند متعال است که با توجه به شایستگی انسان، این انتخاب از سوی خداوند صورت گرفته، چنانچه خداوند شما را مُعرِف دین و واسطه ای بین خود و مردم قرار داده است؛ لذا با این بیان بزرگی و عظمت مسیر روشن  می شود.

معاون آموزش مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان بر قدرشناسی نعمت طلبگی تاکید کرد و افزود: قدردانستن نعمت به این است که همواره سپاس خداوند را داشته و شکر گزار نعمت های الهی باشید.

وی ادامه داد: در عظمت جایگاه یک طلبه و کار طلبگی همین بس که پیامبر مکرم اسلام(ص) در بحبوبه جنگ خیبر با قرار دادن عَلَم به دست امیرالمومنین(ع) فرمودند: "یاعلی! اگر خداوند به دست تو یک نفر را هدایت کند بالاتر از دنیا و آنچه در دنیاست می باشد"؛ این سخن حضرت حاکی از ارزش و اهمیت رسالت شما طلاب علوم دینی است.

دوست محمدیان بر برقراری ارتباط با مردم و حل مشکلات دینی و علمی آنان توصیه کرد و گفت: ایجاد ارتباط قوی با مردم در راستای هدایت و ارشاد آنان وظیفه ای است که بر عهده طلاب و روحانیون نهاده شده که اگر با خلوص نیت انجام شود در پرتو عمل به این وظیفه، امورات دنیایی به دنبال آن فراهم خواهد شد.

معاون آموزش مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان با استناد به کلامی از آیت الله العظمی جوادی آملی، لازمه بهره بردن از وادی طلبگی را خوب درس خواندن و انتقال آموخته ها به دیگران دانست.

وی ضمن تاکید بر تاثیر آموخته ها در طلاب اذعان کرد: اگر انسان درس را خوب فرا بگیرد، از تاثیرات آن یعنی؛ وقار، تواضع، شخصیت و ... برخوردار می شود؛ همچنین با اثرپذیری از علوم، بر اساس شئونات خود قدم نهاده و جز در راستای رضایت خداوند و ائمه اطهار(ع) حرکت نمی کند.

دوست محمدیان طلاب را شاگردان مکتب پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) خواند و اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا با ایجاد سنخیت در خود، مایه سربلندی و زینت دین و ائمه هدی(علیهم السلام) باشیم.

معاون آموزش مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان در پایان به سؤالات طلاب پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha