جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همکاری اندونزی و الازهر

حوزه/ شیخ محرصاوی گفت: الازهر برای محقق شدن فارغ التحصیلی ۵ هزار دانشجوی دکترای اندونزیایی از الازهر تلاش می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه روز گذشته گروهی از وزارت امور دینی اندونزی متشکل از خانم دکتر یوری یاسین مسئول اداره اعطای بورسیه به دانشجویان در وزارت امور دینی و خانم دکتر یانی مدیر مسئول 5 هزار دانشجوی بورسیه اندونزی و عثمان شهاب مشاور تربیتی و فرهنگی سفارت اندونزی در قاهره با محمد محرصاوی رئیس دانشگاه الازهر دیدار کردند.

محرصاوی در این دیدار گفت: دانشجویان خارجی از 100 کشور جهان در الازهر مشغمل تحصیل هستند و ما اهتمام ویژه ای به دانشجویان خارجی و میهمان داریم و در مورد اندونزی نیز ما توافق های علمی متعددی باهم داریم که از جمله آنها توافق سه ساله ای است که در سال 2010 در مورد سفر متبادل اعضای هیئت علمی و برگزاری نشست های علمی میان دانشگاه ها منعقد شد.

وی افزود: الازهر برای محقق شدن فارغ التحصیلی 5 هزار دانشجوی دکترای اندونزیایی از الازهر تلاش می کند و ما از گروه اعزامی از اندونزی می خواهیم این دانشجویان را به گونه‌ای سازماندهی کنند که مدرک لیسانس و فوق لیسانس و دکترای خود را در یک رشته دنبال کنند تا در آن به تخصص برسند.

رئیس دانشگاه الازهر تاکید کرد: اندونزی از بزرگ ترین کشورهای مسلمان از لحاظ جمعیت است و بیشترین تعداد دانشجو را در الازهر دارد و تنها کشوری است که در قاهره ساختمانی ویژه دانشجویان خود دارد و شیخ الازهر نیز توجه ویژه ای به دانشجویان اندونزی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha