پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / دیدار  مدیران پژوهش های اسلامی صدا و سیما با حضرت آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ وقتی مردم به خدمت معصوم(ع) می رسیدند و سؤالات علمی داشتند، معصومین(ع) به سید عبد العظیم حواله می دادند و از قوت علمی ایشان سخن می گفتند.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از خدام و مسئولین فرهنگی آستان مقدس حضرت سید عبد العظیم حسنی(ع) با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از شخصیت های به نام اسلام و شیعه بودند، گفتند: ایشان زمانی که وارد شهر‌‌ری شدند، کسی این عالم ربانی را نمی شناختند، حتی کسی از نسبشان هم اطلاعی نداشته است.

معظم له با بیان اینکه حتی بعد از فوت سید عبدالعظیم حسنی(ع) کسی از نسبشان اطلاعی نداشته، افزودند: چون اگر دشمن می فهمید که ایشان منتسب به اهل بیت(ع)  می باشند، ایشان را به شهادت می رساندند.

ایشان بابیان اینکه مردم از شخصیت علمی و اخلاقی سید عبدالعظیم حسنی خبر نداشتند و این عالم ربانی حتی در میان شیعیان ناشناخته ماند، اظهارداشتند: اگر بعد از رحلتشان شناخته شدند، به دلیل عظمت الهی است چون خدا خواست این گونه شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید براینکه شخصیت این عالم بزرگ شیعی باعث آثار و برکات زیادی در منطقه ری و شهرهای اطراف شده، گفتند: اگر الان تهران و ری حیات و برکت دارد، به برکت عظمت شخصیت اخلاقی و علمی سید عبدالعظیم حسنی(ع) است.

معظم له بیان داشتند: امام زادگان چه در زمان حیات و فوت، دارای آثار و برکات زیادی هستند و سید عبد العظیم این گونه بودند و ایشان کسی بودند که وقتی مردم به خدمت معصوم(ع) می رسیدند و سؤالات علمی داشتند، معصومین(ع) به سید عبد العظیم حواله می دادند و از قوت علمی ایشان سخن می گفتند.

گفتنی است از 18 تا 24 آذر، هفته ولادت سید عبد العظیم حسنی(ع) نام گذاری شده، آستان مقدس این سید جلیل القدر، در این ایام برنامه های فرهنگی مختلفی مانند دیدار با مراجع و علما، خانواده شهدا و ده ها برنامه دیگر را در شهر ری با حضور شخصیت های علمی و حوزوی برگزار خواهد کرد.  هزارو دویست شصت و هفتمین سال تولد  حضرت عبد العظیم حسنی(ع) با حضور شخصیت های علمی وحوزوی 18آذر درشهر ری برگزار می شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha