شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار طلاب با حجت الاسلام والمسلمین امانی

حوزه/ طلاب و اساتید مدرسه علمیه حضرت بقیه‌الله (عج) آشخانه به مناسبت روز بزرگداشت شیخ مفید با حجت‌الاسلام والمسلمین امانی، از روحانیون برجسته شهرستان مانه و سملقان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، به مناسبت روز بزرگداشت شیخ مفید و شهادت آیت‌الله مدرس و همچنین نکوداشت مقام استاد، مسئولان، اساتید و طلاب محترم مدرسه بقیة‌الله(عج) آشخانه به دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین امانی، چهره برجسته شهرستان رفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین امانی در این دیدار با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «سَیأْتِی زَمَانٌ عَلَی اَلنَّاسِ یفِرُّونَ مِنَ اَلْعُلَمَاءِ کمَا یفِرُّ اَلْغَنَمُ مِنَ اَلذِّئْبِ اِبْتَلاَهُمُ اَللَّهُ بِثَلاَثَةِ أَشْیاءَ اَلْأَوَّلُ یرْفَعُ اَلْبَرَکةَ مِنْ أَمْوَالِهِمْ وَ اَلثَّانِی سَلَّطَ اَللَّهُ عَلَیهِمْ سُلْطَاناً جَائِراً وَ اَلثَّالِثُ یخْرُجُونَ مِنَ اَلدُّنْیا بِلاَ إِیمَانٍ» و تأکید می‌کند اگر علما حرص دنیوی را در درون خود جایگزین سنت ناب اسلامی کنند مردم از اطرافشان پراکنده می‌شوند و به سه نقمت گرفتار می‌شوند.

وی ادامه داد: این سه نقمت و عذاب این است که برکت از اموالشان برداشته می‌شود، سلطان ظالم بر آن‌ها مسلط می‌شود و بدون ایمان از دنیا خارج می‌شوند.

در این دیدار حجت‌الاسلام حسن کرابی، مدیر مدرسه علمیه حضرت بقیةالله(عج) آشخانه هم گزارشی از روند فعالیت این مدرسه علمیه ارائه کرد.

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین امانی از روحانیان شهرستان مانه و سملقان است که در سال 61 به‌عنوان نخستین روحانی تبلیغی به این منطقه اعزام شد، به‌گونه‌ای که رشد و ارتقای فرهنگی این منطقه تا حد زیادی مرهون تلاش‌های این روحانی جهادی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یاسر محمدی نیا IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    0 0
    حاج آقا پنج شنبه دوم فروردین سومشون هست ‌ مسجد روستای بیار اگه تشریف بیارید باعث افتخار هست