سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام حمید بهرامپور

​حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: هرچه بر روی مقوله تهذیب در مدارس علمیه سرمایه گذاری شود، نه تنها زیانی نخواهیم دید، بلکه باعث تربیت طلاب انقلابی و با بصیرت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرامپور، عصر امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بیجار، اظهار داشت: در طول چند سال اخیر یکی از برنامه هایی که حوزه علمیه استان کردستان به صورت جدی پیگیر آن بوده، مبحث تهذیب در مدارس علمیه بوده است.

وی افزود: یکی از برتری های مدارس علمیه و حوزه ها نسبت به دیگر مراکز آموزشی، توجه به تهذیب و اخلاقیات در دوران تحصیل طلاب است و سعی می شود که علم و تهذیب در دوران تحصیل طلبه ها لازم و ملزوم همدیگر باشند.

حجت الاسلام بهرامپور در ادامه سخنان خود تاکید کرد: یکی از برنامه های ما در بحث تهذیب، برپایی کلاس های اخلاق برای طلاب با حضور اساتید برجسته است که در سال جاری کلاس های زیادی در این زمینه برگزار کرده ایم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار اظهار داشت: برگزاری کلاس های اخلاق به صورت منظم نقش بسیار مستقیمی در تشویق و تقویت روحیه طلاب برای تحصیل در مدارس علمیه دارد، لذا نباید هرگز مقوله تهذیب در حوزه ها و مدارس علمیه نادیده گرفته شود و یا خدایی ناکرده به عنوان مساله ای حاشیه ای و کم ارزش به آن نگاه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری کلاس های اخلاق، باعث صیقل روح و نفس طلاب می شود، گفت: هنگامی که طلبه در کنار تحصیل دروس خود مقوله تهذیب را رعایت و در پویایی آن کوشا باشد، بی شک در آینده می تواند طلبه ای جامع و با علم و با بصیرت برای جامعه اسلامی باشد.

حجت الاسلام بهرامپور ادامه داد: هرچه بر روی مقوله تهذیب در مدارس علمیه سرمایه گذاری شود، نه تنها زیانی نخواهیم دید، بلکه باعث تربیت طلاب انقلابی و با بصیرت خواهد شد.

وی در ادامه افزود: مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بیجار نیز با توجه به اهمیت تهذیب در دوران تحصیل طلاب، برنامه های مدونی در سال تحصیلی جاری در دست انجام دارد که برخی از آنها انجام شده است.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود گفت: دعوت از اساتید اخلاق از شهر مقدس قم و حضور آنان در بین طلاب شهرستانی نقش بسیار کلیدی در افزایش بصیرت و بینش دینی طلبه ها خواهد شد، لذا از اساتید محترم و مجرب درخواست داریم که توجه بیشتری به مدارس علمیه در شهرستانها داشته باشند.

حجت الاسلام بهرامپور در پایان سخنان خود بیان کرد: اساتید اخلاق بسیاری در مبحث تهذیب در کشور داریم که به عنوان گنجینه های معرفی حوزه های علمیه شناخته می شود، لذا باید بتوانیم که ارتباط طلاب را با این بزرگان حوزوی بیشتر از پیش کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha