چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه رامسر

امام جمعه رامسر با بیان این که روحانیت با خلوص نیت و تکلیف مداری در جهت انجام رسالت تبلیغی خود گام برداشته است، گفت: این قشر اثرگذار جامعه اسلامی در این مسیر پرفرازونشیب همواره با قدرت حرکت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام رضایی، امام جمعه رامسر، امروز در جلسه شورای روحانیت این شهرستان، با اشاره به جایگاه روحانیت در جامعه اسلامی، گفت: علما و روحانیان در طول تاریخ پیشگامان ترویج و نشر ارزش های دینی در جامعه بوده اند.

وی با بیان این که روحانیت با خلوص نیت و تکلیف مداری در جهت انجام رسالت تبلیغی خود گام برداشته، افزود: این قشر اثرگذار جامعه اسلامی در این مسیر پرفرازونشیب همواره با قدرت حرکت کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جایگاه امروز دین و ارزش های دینی در جامعه اسلامی مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و روحانیت در طول تاریخ است، تصریح کرد: اگر این تلاش و مجاهدت های علمی و تبلیغی نبود امروز دین و ارزش های الهی از جایگاه فعلی برخوردار نبود.

امام جمعه رامسر با بیان این که علما و روحانیت در طول تاریخ با جهاد علمی و تبلیغی خود از بروز و گسترش ضد ارزش ها در جامعه اسلامی جلوگیری کردند، بیان داشت: در حال حاضر نیز حضور و تلاش مستمر روحانیت در عرصه تبلیغ دین مانع گسترش بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه می شود.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به گسترش روز افزون شبهات دینی از سوی دشمنان در جامعه، پاسخگویی به این شبهات مطرح را یکی از مهم ترین وظایف روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت باید به صورت مستدل و منطقی پاسخگوی این شبهات مطرح شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت در جریان نهضت انقلاب اسلامی نقش مؤثر و محوری خود را به خوبی ایفا کرد، بیان داشت: پس از پیروزی نهضت نیز روحانیت با بصیرت و انقلابی در همه عرصه ها و صحنه ها حضوری مستمر و پررنگ داشتند.

امام جمعه رامسر با تأکید براین که روحانیت نباید صحنه دفاع از دین و ارزش های الهی را ترک کند، خاطرنشان کرد: کمرنگ شدن حضور روحانیت در جامعه خواست و هدف دشمن است که نباید هیچ گاه محقق شود.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که یکی از اهداف مهم دشمن در شرایط امروز جامعه ایجاد فاصله و فضای بدبینی میان مردم و روحانیت است، تصریح کرد: روحانیت باید با تعامل و ارتباط سازنده تر با عموم مردم به ویژه جوانان این توطئه دشمن را خنثی کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت همواره مدافع حقوق مردم بوده و در جهت تحقق خواسته های به حق مردم تلاش کرده، بیان داشت: این قشر اثرگذار جامعه اسلامی در همه عرصه ها و صحنه ها همراه مردم بوده و به این همراهی نیز افتخار می کند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha